[gnome-nl] dialect-vertaling: nl-BE-oilsjters

Beste allemaal,

Mijn naam is Mark Van den Borre. Ik engageer me al meer dan twintig
jaar in de vrije software-wereld. In het verleden heb ik zelfs ook een
heel beperkte bijdrage geleverd aan het vertalen van
gnome-applicaties. Online vind je meer over mijn vrije
sofware-activiteiten.

Ik zou graag een vertaling van Gnome starten naar het dialect van mijn
geboortestad Aalst.

Voor mij zou dit een nevenproject met lage prioriteit zijn, maar
daarom niet onbelangrijk. Omwille van de beperkte beschikbare tijd zou
ik in eerste instantie de focus leggen op drie zaken:
- een bestaand webgebaseerd platform voor vertaling vinden. Dat moet
de drempel tot bijdragen verlagen. Zonder lijkt me dit project een
doodgeboren kind.
- enkele bijdragers vinden. Mijn gepensioneerde vader is ondanks zijn
leeftijd op computergebied behoorlijk mee en beheerst zijn moedertaal
uitstekend. Er zijn nog wel wat potentiƫle kandidaten.
- de ambitie beperken tot de zichtbaarste kern van gnome (shell, nautilus, ...)

Kan ik de gnome-vertaalinfrastructuur gebruiken voor het vertalen van
Gnome naar het Aalsters?

Vriendelijke groet,

Mark