Re: [gnome-nl] Online-account versus online account

Beste Nathan,
Wat een heerlijk uitgebreid antwoord! Volgens Onze taal mag het dus allebei, dat maakt het wel wat gemakkelijker. Het volgende probleem is dan: consequent zijn. Omdat dit soort woorden zoveel voorkomt in Gnome-hulpdocumentatie moet ik een keuze maken. De uitvoering is eenvoudig middels zoeken en vervangen. Ik denk dat ik dan toch voor een samenstelling ga, tenzij het tweede woord erg lang is.

Met 'standaard' heb ik ook vaak ruzie en laat ik meestal mijn gevoel spreken. Ook hier is consequent zijn belangrijk. Een goede opmerking is: Het is goed te verdedigen om standaard los te schrijven als het voor een woord staat dat zelf al samengesteld is, b.v. standaard e-mailadres.