Re: [gnome-nl] check-in

Ha, een kenner van Foursquare. Ik had natuurlijk wat voorbeelden moeten geven zodat het duidelijker is. Hier volgen er een paar uit Gnome-maps:
1. Facebook check-in privacy setting
2. Latest used Facebook check-in privacy setting. Possible values are: EVERYONE, FRIENDS_OF_FRIENDS, ALL_FRIENDS or SELF.
3. Foursquare check-in Facebook broadcasting
4. Indicates if Foursquare should broadcast the check-in as a post in the Facebook account associated with the Foursquare account.
5. Foursquare check-in Twitter broadcasting

Ga er maar aan staan :)

Hier zijn nog enkele voorbeelden waardoor ik er iets meer van begrijp:
https://www.teamnijhuis.nl/vakpraat/blog/wat-is-foursquare-en-hoe-werkt-het
Met Foursquare kunnen gebruikers door in te checken hun vrienden laten weten waar ze zich bevinden, plaatsen aanbevelen of tips geven. Bij het inchecken kunnen gebruikers punten verdienen.

https://marketingmed.nl/swarm-het-nieuwe-foursquare/
Swarm is een applicatie voor het inchecken op locaties maar dan gericht op het sociale aspect en jouw lokale kenniskring.

De term "inchecken" schijnt al redelijk ingeburgerd te zijn, maar ik zoek een goed Nederlands woord dat precies omschrijft wat ermee bedoeld wordt. In deze voorbeeldzin zou aanmelden wel kunnen, toch?

Alvast bedankt voor het meedenken, Pjotr en Jeroen. Een goede opmerking van Jeroen is: je laat weten waar je bent.
Hannie