[gnome-nl] Werkwijze meerdere branches bijwerken (was: Versies)

Msgmerge is inderdaad een praktische tool om vertalingen van de ene
branch over te zetten naar de andere.
Wanneer je een lokale git clone hebt van een project, kun je ook een
bijgewerkte vertaling voor een andere branch over je po/nl.po heen
kopiëren en dan doet ‘intltool-update nl’ de rest voor je.

Ik cherry-pick vaak de commit met de nieuwe vertaling tussen van de
stable branch naar master (of andersom). Dit werkt alleen als er
daartussen geen wijzigingen aan de vertaling zijn aangebracht, maar dat
is in de praktijk meestal het geval.

Dit ziet er bij mij in de praktijk meestal zo uit:

        git clone ...
        git checkout gnome-3-8
        intltool-update nl
        # nl.po vertalen (of andersmans vertaling downloaden en opslaan)
        intltool-update nl  # checks
        git commit nl.po
        git push
        # nu is alleen gnome-3-8 bijgewerkt

        git checkout master
        git cherry-pick gnome-3-8    # of de specifieke commit-id van de
        vorige commit
        # nu is ook master bijgewerkt met exact dezelfde wijzigingen
        intltool-update nl
        # nl.po bijwerken/herzien (vaak is dit heel weinig verschil)
        intltool-update nl   # checks
        git commit nl.po
        git push
        # nu is ook master bijgewerkt (met 2 vertaalcommits)

Gelukkig ben ik goed thuis in Git. ;)