Re: [gnome-nl] gtk+ - master

Hallo allen,

Wouter Bolsterlee schreef op zo 21-08-2011 om 16:50 [+0200]:

> Ik ben het met je eens dat "focus" het best onvertaald kan blijven.
> Bovendien is focus ook gewoon een Nederlands woord...

Ik niet. In het verleden hebben we wel eens een discussie gehad
hierover. ‘Focus’ is weliswaar een Nederlands woord maar betekent zoiets
als brandpunt. In de betekenis van ‘aandacht’ is het naar mijn
bescheiden mening een lelijk anglicisme.

In andere modules zoals Mutter (en daarvoor Metacity) gebruiken we ook
‘aandacht’ als vertaling van ‘focus’.