Re: [gnome-nl] design voor zakenkaartje kiezen.

On Sat, 2005-04-23 at 12:42 +0200, Reinout van Schouwen wrote:
> On Fri, 22 Apr 2005, Michel Klijmij wrote:

Inleiding voor Kris en Jean-Marc: Op de mailinglist van GNOME-NL heeft
men het nu al een tijdje over het ontwerp van een business kaartje.

	http://www.klikmans.nl/gnome-bc/bc-mockup2.png

Ik heb hier enkele opmerkingen over die ik, met dit E-mailtje naar
jullie en naar de mailinglist, even opmerk :-).

De thread begint hier:

http://mail.gnome.org/archives/gnome-nl-list/2005-April/msg00009.html

> Los daarvan is 'zakendoen' ook niet de 'business' van GNOME-nl.
> 'Vertaling en promotie' geeft eigenlijk precies aan waar het wel om
> gaat.

Waarom breiden we dat niet uit naar "Vertaling, promotie en
ontwikkeling" :-)?

Ik kan me goed voorstellen dat er bedrijven en organisaties zijn, in
Nederland en België, die specifieke GNOME software wensen.

Softwares eigen zijn aan een karakter dat GNOME-NL hanteert. Dan zou
GNOME-NL een partner kunnen zijn om die softwares te bouwen. Of een
advies kunnen geven. Of (noem maar op).

Het is natuurlijk maar een idee. Maar ik heb wel de indruk dat er nu
reeds enkele mensen "aangesloten" zijn op oa. deze mailinglist en (of)
die actief meewerken aan GNOME-NL, die voldoende kennis van zaken hebben
om software te ontwikkelen en (of) die advies kunnen geven.

Business kaartjes uitdelen zal vanzelfsprekend een breed spectrum aan
interesse creëren. De vraag is natuurlijk waar we ("we" als in
"GNOME-NL") onze eigen grenzen (willen) leggen.

Ik ben alvast enorm geïnteresseerd in zulke business kaartjes. Maar ik
vraag me hierbij wel af welke reglementering we hieromtrent zullen
maken? Mijn werkgever (X-Tend, CRONOS in België) bouwt opensource
georiënteerde oplossingen (en houdt zich n.b. aan de regels van
gebruikte licenties). Wanneer ik zulke kaartjes uitdeel zal mijn
werkgever het vanzelfsprekend interessant vinden om er informatie op te
plaatsen (zoals een logo, of een address of een contact-telefoon of
E-mail). Maar misschien wil de organisatie dit helemaal niet. Of juist
wel?

--
Philip Van Hoof, Software Developer @ Cronos
home: me at pvanhoof dot be