[Evolution] lost calendar

Hi,
my english is very poor So i write now in french to explicite the
bug.and try to translate. I beg your pardon for this and hope that you
can understant the bug.

Lors du passage de Ubuntu 10.04 vers 12.04 (when i upgrate from Ubuntu
10.04 to 12.04 ; under unity or gnome 3)

Calendar (Agenda)

certains calendriers ne sont plus visibles (some calendars are lost /
not visible)
Message Evolution (the mesage is)

Erreur lors du chargement de l'agenda (error of calendar upload)
- No backend factory for 'file' of 'VEVENT'

Mais avant la mise à jour ils étaient visibles (But before the upgrade,
all are visibles and corrects)

J'ai une partition ubuntu sda2 et une partition home sda4 (i have a
ubuntu partition sda2 and an other for my home sda4)

Courriels (MAils)

Evolution a créé une boîte lors de la mise à niveau. Mais celle-ci n'a
pas tout reçue. Les messages sont "éparpillés" entre les deux boîtes
(l'ancienne et la nouvelle) et lors de l'envoie d'un mail un message
d'erreur dit :
Evolution create a new box with the laptop's name. But not all messages
are migrate. Some of message are in the old box, other into the new. And
when i send a message i can see the following error message :

"Votre message a été envoyé, mais une erreur est survenue pendant le
post-traitement (your message is send but an error is gone during the
post treatment)
The reported error was "L'ajout à
mbox:///home/tux/.local/share/evolution/mail/local#Sent a échoué : URI
de dossier non valide «
mbox:///home/tux/.local/share/evolution/mail/local#Sent »
Ajouté au dossier local « Envoyés » à la place.".

Je n'ai trouvé aucune aide dans les forums ou sur les sites. I have not
find anything on forum or post to help me.

Pouvez vous m'aide ? Could you help me ?

Merci Thanks

Eric