Re: [GNOME-TR] Pardus ve Gnome

On Tue, 2006-01-17 at 00:18 +0200, BarÄÅ Metin wrote:
> Pazartesi 16 Ocak 2006 23:31 tarihinde, Baris Cicek ÅunlarÄ yazmÄÅtÄ:
[..]
> Python bindinglerine baktÄÄÄm zaman GTK+ bindingleri ile ÃalÄÅmanÄn Qt
> bindingleri ile ÃalÄÅmaktan daha kolay olduÄunu veya GTK+ bindinglerinin daha
> kararlÄ olduÄunu kesinlikle sÃylemem. Her ikisi ile de ÃalÄÅmÄÅ olduÄum iÃin
> rahatlÄkla Qt bindinglerinden daha memnun olduÄumu sÃyleyebiliyorum. Python
> Qt ile sanki kendisi iÃin yazÄlmÄÅ bir kÃtÃphane gibi birleÅiyor. ÃoÄu zaman
> C++ kÃtÃphane belgesini okuyarak Python kodu yazÄyorum ÃrneÄin.
Ispatlanmis derken Red Hat'i dusunerek bunu yazmistim.

> [...]
> bindingleri hazÄrlanÄyor bildiÄim kadarÄ ile; ama o taraf ile Åu sÄralar
> fazla ilgilendiÄimi sÃyleyemeyeceÄim.

> Bu kehanetin doÄru ÃÄkacaÄÄnÄ zannetmiyorum :). AyrÄca tercihi yapan SUSE
> deÄil, Ximian'a da yatÄrÄm yapan Novell firmasÄydÄ. YapÄlan tercih sonrasÄ
> gelen tepkiler ile tercih geri alÄndÄ ve SUSE Åu anda, daha Ãnceden olduÄu
> gibi, iki masaÃstÃnà de destekliyor. Benim bu konudaki bilgim okuduÄum
> haberler ile sÄnÄrlÄ. Fakat iki aÃÄklama arasÄnda SUSE'nin kurucusunun
> Novell'deki gÃrevinden istifa etmesi ne derece etkilidir bilmiyorum :).
Novell SUSE ve Ximian'i aldiktan sonra GNOME gecis karari ne kadar
gorulmesi zor olmayan bir durumsa bunun oyle ya da boyle
gerceklesecegini gormek de zor degil sanirim. Pek tabi oturmus kullanici
kesimini bir anda kaybetmek Novell'in isine gelmez ancak SUSE sadece
guncel bir ornekti. Pardus icin olacaklari da ileride gorecegiz.
Kullandigi programlara bakip bos yere QT kutuphanelerini yuklemek
istemeyenler zamanla bu gecise sebep olabilir belki de. :) Sakaydi tabi
ki.