Re: [GNOME-TR] Pardus ve Gnome

KDE ile GNOME secimi noktasinda pek bir sonuca varmak zor. Cunku
koydunuzu bagda da belirttiginiz gibi iki masaustu yonetim sistemi de
kullanicilarin isteklerini karsiliyor.

Ancak tartismak icin soylemiyorum ama ben Pardus'un secim icin ortaya
koydugu sebepleri ben tek bir madde disinda ikna edici bulmadim. O da
kullanicilarin KDE'yi ilk basta secme yonelimi olmasi. Bunu de tekbir
seye bagliyorum, KDE'nin kullanilabilirlik yonunden Windows benzerligi.

Peki GNOME'un artisi ne diye sorarsaniz, ispatlanmis Python kullanimi,
lekesiz bir GUI Framework'u ve pek tabi Mono. Ozellikle Mono'nun bile
baslibasina bir tercih sebebi oldugunu soylemek gerekiyor. Miguel De
Icaza ile olan roportajimizda Mono'nun QT binding'inin olmayacagi (yani
Novell'in bunu gelistirmeyecegi) gibi bir aciklamasi oldugunu
hatirliyorum. Bu noktadaki stratejik tercihi de anlatmaya yeter bu
sanirim.

Belki bunlar Pardus projesinin ileride ontanimli masaustu secimini
gozden gecirmesine neden olabilir. Aynen SUSE gibi.

Aslinda simdi burada soyledigim seyleri 1.0 surumu cikmis bir dagitim
icin soyledigimin farkindayim. Aslinda bu yuzden 'Iste Turkiye'nin
dagitimi' gibi yaklasimlari dogru bulmuyorum.