Re: [GNOME-TR] Gimp

On Fri, 2006-02-10 at 17:50 +0200, Firat KUCUK wrote:
> Baris Cicek yazmÄÅ:

> Merhaba,
> Gnome konusunda ne kadar geliÅtirici olduÄunu biliyoruz.
>
> Neden bazÄlarÄ, "Ãeviriler zamanÄ Ãeviri yaparÄz. Bunun
> haricinde arada bir Vikiye birÅeyler yazarÄz. ÃalÄÅma stilimiz
> budur." tarzÄ yaklaÅÄyor.
Isim vererek konusabilirsiniz herkes zan altinda kalmaz boylelikle. Bu
soylediklerinizin bana yonelik oldugunu dusunerek cevap veriyorum. Ve
boyle bir yaklasim oldugunu da nereden cikarttiginizi anlayamiyorum.
Belki bir kac ornek verseniz, soyle bir olusum vardi da buna kostek
olundu felan deseniz. Ben de anti tez olarak daha gecmise giderek
ornekler verebilirim boylelikle. Gerci buranin calisma stiline liste
katilimcilari karar veriyor ama gene de nedense bana yonelik bir
ithammis gibi algiladim.

> GeliÅtirici pozisyonu Åudur: GTK'da program yazabilen TÃrk biliÅimciler.
> Ve bunlarÄ Gnome-TÃrkiye'de aramamÄz veya entegre etmemiz yanlÄÅ mÄ?
> Viki Ãok gÃzel birÅey ve bununda olmasÄnÄ istiyoruz. Daha Ãok gtk
> programlayabilen TÃrk biliÅimciler olmasÄnÄ istiyorum.

Yanlis olan o degil, yanlis olan Gnome-Turkiye'nin 'geliÅtirici
pozisyonuna geÃmesi' fikri. Anladigim kadariyla bir sekilde GTK'da
program yazmak, ceviri yapmaktan daha ust bir konum ya da pozisyon gibi
duruyor. Halbu ki tum GNOME kullanicilari icin yazilabilecek bir
programi herhangibir milletten herhangibir kisi yazabilir. Gnome Turkiye
olarak ceviriye ozellikle onem vermemiz gerekmesinin sebebi ise Turkce
cevirilerin sadece Turkce bilenler tarafindan yapilabilecegi gercegi.

Gnome Turkiye buyudukce, bunun icinde GNOME icinde sanatsal calisma
yapan da cikabilir, program yazan da ya da hicbir teknik etkinlik
gostermeyip, hukuksal, dusuncesel olarak katkida bulunanlar da, bunu
engellemek isteyen varsa dahi istese de engelleyemez zaten.

(Kisisel goruslerimi yansitmak acisindan kisisel olarak cevap veriyorum)
Daha cok GTK programlayabilen Turk bilisimciler isteginizi ben de
paylasiyorum. Keske eski mektuplara soyle bir goz atsaniz da bunun icin
gosterdigim cabalari da gorseniz. Sayet bulamazsaniz posta arsivlerinden
bunlari bulup size iletirim. Bu listede ilk defa tartisilmiyor, dedigim
gibi bu konuda hic girisim yapilmamis da degil. Ancak GTK programlama
ogrenmek icin once kaynak gerekiyor, ben baska listelerde Turkce belge
bulamadigi icin GTK programlama konusunda yarim kaldigini soyleyen
insanlari gordugum icin oncelikle belgeleri Turkce'lestirmenin onemli
oldugunu vurgulamistim. Bunun disinda gelistirici olarak faaliyet
gostermek isteyen kimseyi listeden disladigimizi, kovdugumuzu, ne isin
var burada dedigimizi da oteden beri ben hic hatirlamiyorum, hatirlayan
varsa lutfen iletsin.

> Bu isteÄin yeri burasÄ deÄilse, neresidir? LÃtfen sÃyleyinde bende
> derdimi oraya anlatayÄm. GNOME TÃrkiye ve gnome iÃin bir Åeyler
> yapmak isteyen insanlar her akÅam irc.gnome.org'da #gnome-turk kanalÄnda
> buluÅuyor. Ve gerÃekten hergÃn birÅeyler yapma gayreti iÃerisindeler.

> Bir kere bile oraya uÄramadan, buradaki arkadaÅlar ile DOST olmadan
> bir Åeyler yÃrÃmeyeceÄi inancÄndayÄm.

Bakin tartistigimiz konu sudur. Gnome Turkiye'nin gelistirici
pozisyonuna gecmesi istegi. Gnome Turkiye burada duruyor ve GNOME
kullanan, seven, destek veren insanlarin bulustugu bir yer. Buranin
pozisyonunun su veya bu olmasi kimsenin verecegi karara gore degismez.

Eger o kanali actiginizdan bugune kadar IRC'ye girmis olsaydim
#gnome-turk kanalina girerdim, ancak anliyorum ki 'arkadaslar orada
konustuklari seyleri posta listesine gecerler ve oradan bilgileniriz'
beklentim hayat bulmamis.

IRC'de konusmak ve tartismak bir sureci hizlandirir buna katiliyorum.
Ayrica karar almanin "resmi" tartisma platformu da posta listesidir ki
herkes haberdar olsun, fikrini iletsin. IRC'de kararlar almak bir cok
acidan sakincali.

Dost olmak konusunda neyden bahsettiginizi anlamiyorum. Insanlarin
birbirini taniyarak is yapmasi pek tabi motivasyon arttirici bir
durumdur, zaten bu yuzden toplantilari yapiyoruz, yoksa toplantilarda
konustugumuz seyleri pek tabi irc ya da posta listesinden de tartisip
karar alabilirdik gecmiste. Fakat olmazsa olmaz bir sey de degil, herkes
ustune dusen vazifeyi yerine getirirse de bir seyler olur merak etmeyin.

> EÄer bu liste debian-tÃrkiye veya KDE-TÃrkiye kadar aktif deÄilse
> suÃu kendimizden baÅka yerlerde aramayalÄm. Ben bir Åeyler yapalÄm diyorum
> ve artÄk bir Åeyler yapmaya ÃalÄÅan insanlarÄnda moralinin bozulmasÄnÄ
> istemiyorum.

Farkli listeler farkli sebeplerden aktif olabilirler. Buranin daha az
aktif bir liste olmasini kimsenin sucu olarak gormuyorum ben sahsen. Ben
elimizden geldigi kadar gorevimizi yerine getirdigimizi dusunuyorum.
Boyle dusunmemenin de acikcasi simdiye kadar GNOME icin emek harcamis
insanlara yapilan bir haksizlik olarak algilarim.