Re: [GNOME-TR] GNOME 2.16 Cevirileri

On Sun, 2006-08-27 at 17:48 +0300, Enver ALTIN wrote:
> Barış,
>
> Bence bu konuda sürecin nasıl işleyeceğini belirgin hale getirmek gerek.
> İnsanların çevirileri gönderecekleri yerin tek ve kesin olması işleri
> daha kolay hale getirilebilir.
Su anda cevirilerin kontrol edilip CVS'e gonderilmesi icin malesef
sadece bana gonderilmesi gerekiyor. Yeni katilan arkadaslara bunu izah
ediyorum. Bu durum beni fazlasiyla rahatsiz ediyor, cunku uzun zamandir
daha istedigimiz gibi bir merkezi sisteme gecemedik. Simdi liste
arsivleri aranamadigi icin bu konulari tartistigimiz mektuplari
bulamiyorum. Ancak cevirilerin yonetildigi ortak bir arabirim yapmamizin
zamani geldi de geciyor bile. Bu noktada onemli olan KG (ceviri
kontrolu). Su anda tum cevirileri tek tek kontrol etmem gerekiyor ve bu
ziyadesinde zamanimi aliyor. Ozellikle yeni ceviriler icin. Bunu bir kac
tecrubeli ceviriciye yayabilirsek islerin akisi cok hizlanacak.
Cevirinin kalitesinden emin olduktan sonra CVS'e gondermesi
(programlarin kullanabilecek hale getirilmesi ve dolayisiyla GNOME
surumlerinde yer bulmasi diyelim) pek sorun degil.

Bu isi posta listesi uzerinden yapmak bir cok acidan pratik degil.
Oncelikle her dosyaya bir surum numarasi vermemiz gerekiyor ki farkli
kontroller karismasin. Ikincisi gnome-turk listesi sadece ceviri icin
kullanilmiyor. Burada GNOME Turkiye calismalarini takip etmek isteyen
bir cok kisi var (hatta bu kisiler aktif cevirilerden cok daha fazla).
Bu isi gnome-turk icerisinde yapmak diger liste sakinlerini rahatsiz
edebilir.

Cevirileri ortak bir havuza atarak o havuzda onaylanan cevirilerin CVS'e
gonderilmesi en pratik yok.

Fransiz ceviri takiminin kullandigi, saniyorum bu isi yapan, bir program
mevcut, ancak o program da fransizca, biraz inceledikten sonra kendimize
uyarlayabiliriz. Buna benim vaktim pek yok malesef ancak incelemek
isteyenler programi su adresten temin edebilir:
https://launchpad.net/products/vertimus/trunk

Programi indirebilmek icin Bazaar kullanmaniz ve oradan cekmeniz
gerekiyor.

> Bu iş için bugzilla kullansak nasıl olur? Her tercüme güncellemesi için
> güncelleyen bir bug açsa b.g.o üzerinde?
GNOME Bugzilla'yi bu sekilde kullanamayiz. Kendimiz bir bugzilla
kurabiliriz elbette ama bu sorunun cok kucuk bir kismini cozuyor. RT3
gibi tracker programlari daha fazla is gorur bu acidan. Fakat GNOME 2.16
sonrasinda onumuzde yeterince bir zaman oldugu icin daha kapsamli bir
yapiya gecebiliriz.

Bunlar yapilmayacak seyler degil ancak sadece biraz ilgi ve ugras
gerektiriyor. Bu konuda yardimci olmak isteyenler her zaman memnuniyetle
ellerini tasin altina sokabilirler.