Re: tartismalik kelimeler

Selamlar bugün listenin tenhaligindan istifade ben de bu konuya katilmak isterim. :)
child sozcugunun child process icinde kullaniminda alt surec cevirisi sizin anlatiminiza ters mi dusmektedir?
child process icin gnome sozluk ogul islem derken sadece process icin surec sozcugunu tercih etmekte
.Ayrica ogul kelimesi sonradan erkek evlat anlami kazanmis aslinda
cocuk anlamini tasiyan bir kelimedir (anlam daralmasina ugramistir).Bir de folder ve directory kelimelerinde folder klasor directory dizin olarak uygun degil midir?Zira gnome sozlukte bu konuda ufak bir celiski var galiba.(yada ben yanlis anladim).Son olarak maintainer kelimesi icin kullanilan turkce karsilik nedir?Simdiden tesekkurler.

Nilgün Belma Bugüner wrote:

Selam,

Cumartesi 5 Mart 2005 16:09 sularında, Alphan Bayazit şunları yazmıştı:

Selamlar,

Sozlukte yer almayan, ya da sorun cikarabilen bir kac kelime listesi:

biraz tembellik ederek asagidaki sekilde yazdim

ing: [sozlukteki karsilik] [ / gordugum ornek kullanim_lar] [ (oneri?) ]

toggle: / ac veya kapat, ters cevir (tersyuz et)
zoom: yakinlasmak / odaklamak (yakinlastirmak,uzaklastirmak)
popup: / acilir, popup (?)
child : ogul (cocuk)

Sanırım, bir nesnenin alt nesneleri kardeş evlilikleri yapmasınlar diye oğul demişler :))) Ya da hani bilhassa doğu illerimizde çocuğun kaç dendiğinde yakın geçmişte, 3 oğlu, 2 kızı varsa babanın 3 çocuğum var demesi gibi, kız evlatları çocuktan saymamanın bir tezahürü olabilir mi? Yoksa, "erkek adamın erkek evladı olur" söyleminin bir tezahürü mü?

Şaka bir yana,
son: oğul, erkek evlat
daughter: kız evlat
child: çocuk (kız, erkek evlat farkı olmaksızın)
sibling: kardeş anlamına gelir.
Child için oğul karşılığı yanlıştır.
Daha önce de bunu belirttim ama nedense yanlışta ısrar sürüyor.

instance : / ornek (?)
pixel: benek / piksel (benek)
Folder: Dizin (Klasor?)

Siz hiç bir klasörün teline başka bir klasör takmayı denediniz mi? :-)

Esen kalın, Nilgün

begin:vcard
fn;quoted-printable:Deniz Ko=C3=A7ak
n;quoted-printable:Ko=C3=A7ak;Deniz
org:ODTU;Electrical & Electronics Eng.
adr:;;;Ankara;;;Turkey
email;internet:lenduha gmail com
note;quoted-printable:icq: 74954713=0D=0A=
	jabber: kocak jabber org
x-mozilla-html:FALSE
version:2.1
end:vcard