Re: Yine, yeniden ben.. Kovana kadar.. Ne yapayım , sadece bir adet Gnome var :)

On Mon, 2005-07-25 at 20:06 +0300, Bekir SONAT wrote:
> [...]
> biliyorum.
> Zaten bilmedikleriimi veya KDE'de rastlamadÄklarÄmÄ veyahut farklÄ gelen
> Åeyleri titizlikle soruyorum,-hem de bÄktÄracak kadar.
> ( Veya bu zamana kadarki Ãevirmenlerin Ãevirmekten kaÃÄndÄklarÄ parÃalarÄ
> aktarÄp gÃrÃÅ istiyorum bolca )
> Emin olmadÄÄÄm dÄÅÄndakileri ( Yani Ãogunu da ) fuzzy olarak bÄrakÄyorum.
>
> AslÄnda KDE listesindeki gibi hÄzlÄ tempoda bir cevaplama olsaydÄ,
> gÃnderdigim GTK+ dosyasÄnÄn belki 5-10 yerindeki fuzzy ifadesi de kalkmÄÅ
> olabilirdi.. ( GerÃi hiÃbirÅey iÃin geà deÄildir. 2. - 3. baskÄya bile yeter
Gnome-Turk listesi saniyorum KDE listesi kadar aktif degil, KDE grubunda
daha fazla cevirici var, aslinda sirf o yuzden bizim insan gucunu daha
etkili kullanmamiz gerekiyor.

>   BoÅta olan pek fazla paket yok zaten gÃrdÃÄÃm kadarÄ ile.
>   Sahipsiz ve kÄrmÄzÄ gÃrÃnenler ile deneme yapmayÄ daha yararlÄ ve hÄzlÄ
> buldum.
>  GÃnderdiÄim dosyadaki farklÄlÄklar yeterli ise devam edebilirim.
>  DeÄilse, hem bu sayede sen ÃstÃnden geÃip bitirmiÅ olursun,
>  hem ben de birÅeyler daha ÃÄrenmiÅ olurum.
Bence gtk+ paketini cevirmek icin harcadiginiz vakti Ceviri Nasil
Yapilir belgesini okumakla gecirseydiniz listeye sordugunuz sorularin
cevaplarini bulurdunuz zaten. Inanin bana sorularin cevaplari o belgede
yaziyor.

>  ÃrneÄin aÅagÄdaki sorunlu parÃaya hala bir ÃÃzÃm bulmuÅ deÄilim :

Burada ceviri "%s icin depo simgesi alinamadi" gibi bir sey olmasi
gerekiyor. Altta eski ceviri gibi gorunen sey yeni bir sey degil ve onu
karsilamiyor (mesela bilgi ya da dosya gibi kelime yok msgid de, ya da
iki tane %s imi yok).

>  Ama Ãok iÅe yarayacaksa, Ãzelden yazmaya - randevulaÅmaya gerek yok,
>  uygun gÃrdÃÄÃnÃz bir deneme dosyasÄ gÃnderin derim :)

Korkmayin randevulari sadece Gnome Toplanti'lari icin veriyoruz. Ozelden
yazin dememin sebebi listenin genelini ilgilendirmeyecek bir diyaloga
girecek olmamizdan kaynaklaniyor. Yoksa gizli sakli bir sey de yapacak
degiliz. Fakat bu diyalogu listede eski ceviricilerden cogu yasadigi
icin zaten pek de yadirgamayacaklardir. Gtk+ ilk ceviri icin, hele hele
Gnome'da ceviriye (belki de kullanmaya) yeni baslamis birisi icin hic
uygun degil. Bir cok dizgi icin kodlari kontrol etmeniz gerekiyor ve bir
cok Gnome'a ozgu terimi icinde bulunduruyor. Gtk+ meselesi budur, ayrica
onun bos gorunuyor olmasi tamamen '+' karakterinden kaynaklanan bir
teknik sorun. :)