[GNOME-TR] Re: Yine, yeniden ben.. Kovana kadar.. Ne yapayım , sadece bir adet Gnome var :)

Pazartesi 25 Temmuz 2005 20:41 tarihinde, Baris Cicek ÅunlarÄ yazmÄÅtÄ:

x-x-x-x
> yaziyor.

> Burada ceviri "%s icin depo simgesi alinamadi" gibi bir sey olmasi
> gerekiyor. Altta eski ceviri gibi gorunen sey yeni bir sey degil ve onu
> karsilamiyor (mesela bilgi ya da dosya gibi kelime yok msgid de, ya da
> iki tane %s imi yok).

 Ben de Ãyle olduÄunu tahmin ettiÄim iÃin listeye danÄÅmak gereÄi duymuÅtum.

 Demek ki

1) orijinal'de olmayan "% " variable'larÄ ve LineFeed'leri  bir yorum katarak
asla ve katiyen msgstr iÃinde kullanmayacaÄÄz !

 ÃÃnkà GTK+ iÃinde bu tip desende Ãok  Ãeviri var ve ben de deÄiÅtirmemeyi
tercih etmiÅtim. E ama Ãyleyse diÄer GTK kÃtÃphanesi iÃinde de bunlardan Ãok
var.

2) Stock icon iÃin bir ggl yapmak hala elzem, ÃÃnkà aslÄnda her iÅletim
sisteminde adÄnÄ telaffuz etmeden sÄkÃa yaptÄÄÄmÄz birÅey.. Bir fiil ve isim
hali bulup - atamak iyi olur. Evet, "Depo Simgesi - Simge depolamak" gÃzel bir
aday gerÃekten.

http://mail.gnome.org/archives/gtk-devel-list/2000-July/msg00334.html
 adrseinde kavram'Än ne olduÄu bir parÃa anlatÄlmÄÅ. KÄsaca :

"The goal in an RC file is to associate a set of GtkIconSource with
a stock ID. I'll post another mail with the icon factory/source/set
patch and the ChangeLog for that, to understand what that means.

Briefly though, what you want to do is tell GTK+ what file to load an
icon from, given a triplet of direction, size, and state specifying
the desired icon."

 ÄÅin doÄrusu, sadece bu iki kÄrmÄzÄ dosyayÄ Ãevirip tatile gitmek
istediÄimden, pek fazla okumak taraftarÄ deÄildim.
 O kitaplÄk dosyasÄnda karÅÄlayamadÄÄÄm - anlayamadÄÄÄm bir tek sÃzcÃk-kavram
 "Topdown BMP".. oldu. Genelde KDE'nin librarylerinden Ãok daha basit..
Orada da belalÄ bir "Reparent widget" vardÄ. (  Hasbelkader bilen olursa
mÃjdelesin umudyula yazÄyorum. )

HazÄr sÃkunetli bir liste varken alÄnÄp-verilen dosyalarÄn adlarÄnÄ
(--kendilerini deÄil ama!) listede Ãevirmek bence zarardan Ãok yarar getirir,
diyebilirdim,-eÄer Ãok fazla dosya olsaydÄ zaten..

BaÅarÄlar..
Bekir.. mail server da ya da internet baÄlantÄsÄnda bir derdim var
ama gÃndereceÄiniz dosyalarÄ acele bekliyorum. Arada da GTK+'yÄ yeniden elden
geÃireyim bari.

> [...]
> yazin dememin sebebi listenin genelini ilgilendirmeyecek bir diyaloga
> girecek olmamizdan kaynaklaniyor. Yoksa gizli sakli bir sey de yapacak
> degiliz. Fakat bu diyalogu listede eski ceviricilerden cogu yasadigi
> icin zaten pek de yadirgamayacaklardir. Gtk+ ilk ceviri icin, hele hele
> Gnome'da ceviriye (belki de kullanmaya) yeni baslamis birisi icin hic
> uygun degil. Bir cok dizgi icin kodlari kontrol etmeniz gerekiyor ve bir
> cok Gnome'a ozgu terimi icinde bulunduruyor. Gtk+ meselesi budur, ayrica
> onun bos gorunuyor olmasi tamamen '+' karakterinden kaynaklanan bir

 NasÄl yani ?
 Plus plus kodlar iÃin mi bir kaynak dosyasÄ ?
 Herneyse, bÃylece el birliÄi - gÃÃ birliÄi ile dÃnya alem ÃnÃnde Ãevrilmesine
 vesile olur. NasÄl olsa Gnome'da da Diff ArayÃzà vardÄr..