Re: konudisi - yeni turk lirasi

03-10-2004 Pazar günü saat 03:30 sularında, Nilgün Belma Bugüner dedi
ki:
> [...]
> binlik ayraç nokta, ondalık ayraç virgüldür.
> Sayısal gösterim olarak parasal gösterimi seçmek mümkün olduÄ?una göre
> (zaten baÅ?ka çaresi de yok) sayısal gösterimin farklı olması sadece
> bir çeÅ?itlilik yaratır.
>
> Ayrıca glibc'de sayısal gösterimin nasıl seçileceÄ?i de belli deÄ?il.
> Yani sayısal gösterim sadece dosyada var, çıktılamanın çaresi yok!
> Yerel dosyasında, glibc iÅ?levleri ile gösterimi mümkün olmayan
> o kadar çok tanım var ki, bu da onlardan biri.
> Yani, aslında üzerinde kopartılan fırtınaya deÄ?ecek birÅ?ey yok ortada.
Firtina mi? Bu kaniya varmaniz uzucu :( sadece fikir payla$imi yaptim

> Büyük ihtimalle deÄ?il, 2006'da kalkacak. YTL sadece geçiÅ? aÅ?amasında
> 1 yıllıÄ?ına geçerli. Bu nedenle glibc yerelinde deÄ?iÅ?iklik gerekmiyor.
> Zaten para sembolleri uluslarası bir standarda göredir (ISO 4217).
> Glibc yerelinde TRL yerine baÅ?ka bir para birimi gerekiyorsa, önce devletin
> bu standartta gerekli deÄ?iÅ?ikliÄ?i yaptırması lazım. Birileri istedi diye
> glibc yerelindeki tanımlar deÄ?iÅ?mez.
Ayni $eylerden bahsettigimizi du$unuyorum. Mevzuatta yeni ibaresinin
kaldirilip kaldirilmamasi konusundaki yetki bakanlar kuruluna
verilmi$tir, bakanlar kurulu istemesse bu yetkisini kullanmaz, bu
yetkinin kullanilacagi halen "buyuk bir olasilik",

> Bunları açıklamak ihtiyacını duydum çünkü glibc tr_TR yerelinde bir deÄ?iÅ?iklik
> istenirse onlar da bana soruyor. Onları kafamdan uydurmadım, hemen hepsinin
> bir standardı ya da geçerli bir nedeni var.

> Toplamlarda kuruÅ? 2 hane olmak zorunda, sadece döviz kurlarında
> 4 ya da 5 hane olacak ama alıÅ?veriÅ?lerde ondalık ayracın saÄ?ındaki
> hane sayısı yine 2; çünkü kuruÅ?tan küçük para yok.
>
> Buradan çıkan sonuç birim fiyatlarda kuruÅ? hanesi kalabalık olabilir
> ama ana toplamda 2 hane olmak zorunda.
Halen ayni $eylerden konu$uyoruz, benim bu 3 - 4 haneli kuru$lara
deginmemdeki amac kullanilan muhasebe programlarinda bunun bir ihtiyac
oldugu icin sizlerle de payla$mak istedim, cogu i$yeri programlarinda bu
tur ufak tefek ayrintilara ciddi onem veriyor, bu ciddiyet de programin
tercih edilebilirligini onemli olcude etkiliyor.

Yuksel OZCAN
http://muhasebeci.sf.net