Re: GConf icin Son sorular

On Thu, 2004-03-18 at 17:32 +0200, Gurkan Aslan wrote:

> Herkese selam... GConf'un cevirisiz bir yeri kalmadi sadece fuzzy'ler
> var onlari temizliyorum... Ancak emin olarak adim atmak istiyorum...
> Kalan birkac fuzzy de bittikten sonra dosyayi gonderecegim ama oncesinde
> butun cevirilere topyekun goz atacagim...
>
> Gelelim garip cevirilere:
>
> - Log Out icin ben "cikis" diyerek gectim ama dogrusu nedir ya da biz ne
> kullaniyoruz (Hali hazirda gnome'un turkcesinde cikis olarak vardi)
Evet Cikis

> - "Ignoring·bad·car·from·XML·pair:·%s" gibi bir cumlecik var, bunu
> cevirirken mecburen "XML·çiftindeki·hatalı·`car'·yoksayılıyor:·%s"
> seklinde cevirmisler... Ben de "car" olayi icin bir alternatif
> dusunemedim; bir oneriniz var mi?

car aslinda lisp icin liste basligi anlamina geliyor, burada da oyle
kullanilmis. ama tirnak icin 'car' gayet uygun bence, zira car kisaltma
felan degil bildigim kadariyla basli basina car ve cdr adinda, lisp icin
liste basligi ve kuyrugunu belirten seyler.

> - Emin olmak icin soruyorum ceviriler icerisindeki tag olarak girilmis
> butun herseyi cevirmeden geciyoruz degil mi (<pair> seklinde girilmis
> bir girdiyi <cift> olarak cevirmemek gibi)

evet 90% oraninda <> icinde olan seyler reserved oluyor. Cevirilmemesi
lazim. Ayrica ben eski cevirilerde surekli hatalar gordugum icin
soyleyeyim bir daha, eger dizi schema icin ise -bunu alindigi dosyanin
adinda schemas gecmesinden anlayabilirsiniz- tirnak icinde olan seyleri
cevirmiyoruz. Bunlar anahtar adlari ya da degerleri oluyor, bunlari
cevirirsek, bu ceviriyi kullanani yaniltmis oluruz. Kas yapalim derken
goz cikartmayalim.

> -
> Couldn't·make·sense·of·CORBA·value·received·in·set·request·for·key·`%s'
> bu ceviriyi
> "`%s'·anahtarı·için·istek·ayarı·alınırken·CORBA·değerine·anlam·verilemedi" olarak cevirip fuzzy olarak birakmisken, yanlis oldugunu dusunuyorum ama dogrusu konusunda da fikir beyani olan varsa diye bir sorayim dedim

Tamam daha iyisi Şam'da kayisi. :)

Baris.
--
Gnome-Turk