Re: gtkhtml cevirisi

Merhaba,
Üslup, aşağıdaki 5. maddeyle aynı anlamda tutuyorsunuz.

Aslında Style yerine Üslüp nasıl gider. :)
Örn. /İngiliz üslübü, ceketler, sıcak iklimler için yapılmış kısa
pantolonlar/
olabilirmi.
Örn. /İngiliz sitili, ceketler, sıcak iklimler için yapılmış kısa
pantolonlar
/bu yabancı kelimeleri o kadar çabuk kabulleniyoruz ki! :(

Üslup kelimesine TDK dan örnekler
*  * 1 . **   Oluş, deyiş veya yapış biçimi, tarz:
/       "Akşam içinde en büyük üstatların eserleri kadar mükemmel ve
muhteşem olan tabiat bize bir eda ve üslûp dersi verir."- / A. Ş. Hisar.
***  * 2 . **   Bir sanatçıya, bir çağa veya bir ülkeye özgü teknik,
renk, biçimlendirme ve söyleyiş özelliği, biçem:
/       "Bu üslûp ruhumun yazıma akseden hâletini gösteriyor."- / R. H.
Karay.
***  * 3 . ** /( edebiyat)/  Sanatçının görüş, duyuş, anlayış ve
anlatıştaki özelliği veya bir türün, bir çağın kendine özgü anlatış
biçimi, biçem, tarz, stil:
/       "Üslûp beyan aynıyla insandır."- / Y. K. Beyatlı.
/       "Üslûp, Namık Kemal zevkinde ve çeşnisinde idi."- / F. R. Atay.

Biçim kelimesine TDK dan örnekler.
*  * 1 . **   Dış görünüş, şekil:
/       "İtalya elçiliği bugüne değin ilk biçimini korumuştur."- / S.
Birsel.
***  * 2 . **   Yakışık alan şekil, uygun şekil:
/       "Söylediklerimden çok, söyleyiş biçimi etkili oluyor kalabalığın
üstünde."- / A. İlhan.
***  * 3 . **   Herhangi bir şeyin benzeri.
***  * 4 . **   Sanat ve edebiyat eserlerinde dış görünüş, form.
***  * 5 . **   Tarz:
/       "İngiliz biçimi, ceketler, sıcak iklimler için yapılmış kısa
pantolonlar."- / F. R. Atay.
***  * 6 . **   Manzumelerin kuruluş ve uyak düzenlerine göre olan dış
görünüşü, şekil.

Hadi çıkalım bakalım bu işin içinden.
Kesinlikle ama kesinlikle sitil kelimesine karşıyım.

İyi Çalışmalar
Adem Alp YILDIZ