Re: gtkhtml cevirisi

On Fri, 2004-03-05 at 19:25 +0200, Erhan Ekici wrote:

> Merhabalar...
>
> gtkhtml cevirisi ektedir.Cok cok minik bi iki duzeltme yaptým.
>
> Daha once tartisildiysa kacirmýs olabilirim,kacýrdýysam duzeltýn.
>
> Style kelimesi icin stil demek ne kadar dogru?
> Bicem demek daha uygun dusmez mi?
Bu kelimeyi Gorkem ile listede tartismaya karar vermistik, ama Gorkem
posta atmadan sen atmissin.

Bicem evet olabilir. Ama Stil'inde turkce bir kelime oldugunu
dusunuyorum. Oyle de. Oyle veya boyle turkceye gecmis ve bu Style'a en
yakin Turkce cevirisi stil olsagerek. Bicem'e de kesinlikle olmaz
demiyorum ama kullandigimiz dili de kismak istemiyorum madem boyle bir
kelime var neden kullanmayalim ki?

> Baris,ceviride "stil" gecen yerleri aynen biraktim ama
> icimden bi ses "bicem olacak..bicem olacak.." diyip durdu:)

Eger herkes bicem'e cok alistiysa bu kelimenin 'daha' turkce oldugu
asikar, onu kullanalim.

> ayrica Pixmap  -  Piksmap  onerisi olan var mi?
> (biraz gec bi oneri talebi ama:) )

Benek haritasi var. Ama ben bir yerde tdk'daki bilisim terimleri
sozluguydu herhalde, pixel'i piksel olarak cevirilmis gordum. Biz benek
diyoruz. Piksmap'i bende o esnada uydurmustum aslinda.