Re: gtkhtml cevirisi

On Sat, 2004-03-06 at 10:30 +0200, Adem Alp YILDIZ wrote:

> Style : Biçim (Biçem kelimesi TDK sözlüğünde farklı bir anlam taşıyor bu
> duruma uygun değil.)

Bicim ile style'in hic alakasi yok. bicem'in anlami uslup diyor tdk
sozlugu. Style'da zaten uslup demek. Ama bu kelimeye en yakin turkce
kelimeyi ariyorsak 'stil'dir yani o kadar. :)

Bicim cok farkli bir sey style ile pek alakasi yok yani olayin. Format
tam olarak bicim'in karsiligi. Zaten form diye de bir kelime var turkce
de ve form'da bicim demek.

> Pixmap : biteşlem (benekeşlem de olabilir ama anlama zorluğu olabilir)

pixmap != bitmap o zaman ikisinin de biteslem olmasi her zaman zorluk
yaratir. Ben hala benekeslem olsun diyorum. Onunuze soyle bir metin
geldi diyelim "This icon uses bitmap and pixmap files" .. nasil
cevirecegiz?

Baris.