Re: applet

On Wed, 2004-02-18 at 03:49, Baris Cicek wrote:
> Merhaba;

Merhaba,

> Applet kelimesinin tercumesi hakkinda fikirlerinizi almak istiyorum. Bu
> kelimenin bir cok cevisirinin olmasi sorun yaratiyor. Oncelikle sunu
> belirteyim, ingilizce'de 'applet' diye bir kelime eskiden beri olan bir
> sey degil programcilarin cikardigi bir kelime.

Nilgün'ün kullandığı "takı" sözcüğü vardı,
http://skyblue.gen.tr/sunumlar/gnome/ adresindeki GNOME sunumunda ben de
benzer birkaç sözcüğü kullanmıştım. GNOME içerisinde applet terimi
yalnızca paneller için kullanılıyor. Dolayısıyla panel takısı gayet
yerinde bir terim olacak.

Bir terim daha var düşünmemiz gereken. capplet: Control Panel Applet.
Masaüstü Tercihleri grubunde gördüğünüz bileşenlerin her birine bu ad
veriliyor ama nadiren kullanıcının karşısına çıkacak bir sözcük.

GNOME belgelerini çevirecek olursak bunlar gibi "ingilizcede bile garip
duran" sözcüklere bolca rastlayacağız.

> Bizim kullandigimiz, daha dogrusu benim bildigim cevirileri, programcik,
> uygulamacik, aplet ve panel uygulamasi.

Dediğim gibi, "Takı" :)

> Panel uygulamasi ise kesinlikle genel bir ceviri olamaz, zira applet ilk
> cikis yeri belki ama bir tek panel'de kullanilmiyor.

Kullanıldığı başka bir yer yok bildiğim kadarıyla. GNOME 2.8'e kadar da
başka bir yerde applet görmeyeceğiz. gDesklets: Desktop Applet derseniz,
masaüstü takıları/panel takıları ayrımı her durumda geçerli.

> Enver'e: Durum sayfasi konusunda, sana direk bir sey soylemiyorum ama
> sen veya paketleri cevirenler (listeye ekliler mi artik onu bile merak
> ediyorum) 1 dk olsun kontrol etselerdi durum sayfasini, saatler suren
> emekler benim veya daha once cevirenlerin yada baskalarinin, bosa
> gitmeyecekti. Artik yapilacak bir daha ki sefere biraz daha dikkat
> gostermek.

Bence insanlara ayrıca bunu yüklemeyelim. Eğer ortaya bir durum sayfası
koyup yaptığınız işe dikkat edin demekle yetineceksek Gnome-Turk
projesinin bir yöneticiye ihtiyacı yok demektir. Proje yöneticisi varsa
insanların çalışmalarını düzenlemek ve yönetmek gibi sorumlulukları da
olmalı ve bunlara vakit ayırmalı. Çünkü diğerleri ayıramayabilir. Ben
ayıramadım mesela, aklıma da gelmedi, gerek de duymadım.

> Bu arada FrontSite olarak bir ceviri gunu daha yapmayi dusunmez misiniz
> gnome 2.6 oncesi? essentials'i 90'lara cikartabilirsek inanin cok iyi
> olacak.

Kesinlikle. Bir önceki çalışma sırasında da söylemiştim, string
freeze'den sonra tekrar bir çalışma yapmayı planladığımızı. Kesin tarih
için hafta sonundan önce listeye tekrar yazacağım.

İyi çalışmalar herkese,
--
|          |  Enver ALTIN (a.k.a. skyblue)
|          |  Software developer, IT consultant