Re: Buluþma #3 için Bir öneri..

On Wed, 2004-12-08 at 15:37 -0800, Erdal Kurtulmus wrote:
> Mrblar herkese..

Merhaba,

> BuluÅma 2 olduda bu buluÅma 3 ne boyle diyeceksiniz
> umarÄm :-)
> Ya aslÄnda ÅÃyle bir Åey yapmayÄ dÃÅÃnÃyorum.. EÄer
> Uygun olursanÄz ve gÃzel bir tarih seÃersek..
> Sizi Ãniversitemize(eskiÅehir osmangazi Ãniversitesi)
> davet etmeyi planlÄyorduk zaten.(linux gÃnleri gibi
> bir Åey)... BÃtÃn GruplarÄ da toplarÄz... Hem toplantÄ
> yaparÄz hem linux seminerleri (2 GÃn olabilir)
> veririz..BÃylece Linux gruplarÄnÄ tanÄtÄrÄz.Linux
> ilgili kiÅileri toplarÄz bilmeyenleri
> bilgilendiririz...

Ãncelikle, sanÄrÄm yerelleÅtirme gruplarÄ toplantÄsÄnÄn ve/veya GNOME
yerelleÅtirme grubu toplantÄsÄnÄn amacÄnÄ biraz yanlÄÅ anladÄnÄz.

BildiÄim kadarÄyla bu toplantÄlarÄn Ãncelikli amacÄ halihazÄrda
yerelleÅtirme ÃalÄÅmalarÄna katÄlmÄÅ olan ve bu iÅe zaman ayÄrmakta olan
insanlarÄ bir araya getirmek ve Ãncelikle yerelleÅtirme ÃalÄÅmalarÄ ile
ilgili sÃreÃleri belirlemek; yapÄlan iÅin kalitesini yÃkseltmenin
yollarÄnÄ aramak.

Bu nedenle yerelleÅtirme ÃalÄÅmalarÄna katÄlanlarÄn Ãnemli bÃlÃmÃnÃn
bulunduÄu Ästanbul'u bÄrakÄp toplantÄyÄ baÅka bir yerde yapmak bence
makul ve anlamlÄ deÄil.

Bu listedeki insanlarÄn amacÄ Ãncelikli olarak GNOME masaÃstà ortamÄnÄn
TÃrkÃe yereli ile dÃzgÃn ÃalÄÅmasÄnÄ saÄlamak ve yazÄlÄmlarÄn TÃrkÃe
arayÃz ile kullanÄlabilmeleri iÃin gerekli tercÃmeleri yapmak. Linux ve
ÃzgÃr YazÄlÄm kullanÄmÄnÄn yaygÄnlaÅtÄrÄlmasÄ da bu amaÃlar arasÄnda
tabii ama, en azÄndan bu liste iÃin bir hayli arka planda.

http://sss.linux.org.tr/?p=a&category=61&qid=239

EÄer okulunuzda Linux ile ilgili tanÄtÄm seminerleri verilmesini
istiyorsanÄz bence bu isteÄinizi dile getirmek iÃin uygun yer burasÄ
deÄil. Linux KullanÄcÄlarÄ DerneÄi Seminer ÃalÄÅma Grubu ile
seminer linux org tr adresinden iletiÅim kurmanÄz daha doÄru olur.

BildiÄim kadarÄyla Seminer ÃalÄÅma Grubu'nun bir Ãniversitede seminer
verilebilmesi iÃin belirlediÄi bazÄ kriterler var, geÃmiÅteki
tecrÃbelerine dayanarak. ÃrneÄin:

        - Seminerlerin yetkili bir akademisyen tarafÄndan organize
        edilmesi, desteklenmesi ve dÃzenlenmesi.
        - Ãniversite iÃerisinde ve Ãniversitenin bulunduÄu Åehirde
        seminerlerin yeterince duyurulmasÄ.
        - Seminerler iÃin uygun bir salon, projeksiyon cihazÄ saÄlanmasÄ
        ve diÄer gereksinimlerin (bilgisayar, internet baÄlantÄsÄ)
        karÅÄlanmasÄ.

gibi. BunlarÄ saÄlayabileceÄinizi dÃÅÃnÃyorsanÄz, LKD Seminer CG sanÄrÄm
diÄer Ãniversitelerde yapÄlacak seminerler ve LKD'nin katÄldÄÄÄ diÄer
aktivitelerin takvimlerini de dikkate alarak en uygun zamanÄ
belirleyecektir. Seminer verebilecek zamanÄ olan gÃnÃllà konuÅmacÄlar
bulunmasÄ da Ãnemli bir sorun olduÄundan takvim belirlenmesi sÃreci
biraz zaman alabilir.

UmarÄm yeterince aÃÄklayÄcÄ olabildim.

Äyi eÄlenceler,
--