Re: E-postalar..

Enver ALTIN yazmış:

Merhaba

Şöyle sonuçlar görüyorum ben: gnome.org.tr bildiğim kadarıyla İTÜ
Uzaktan Eğitim Merkezi'nin sunucularından birinde barındırılıyor.
Oradaki arkadaş bir gün mezun olur veya işinden ayrılırsa; veya benzer
bir sorun olursa, birçok insanın e-posta adresi olarak kullandığı
gnome.org.tr adresi erişilemez durumda olacak. Bu sorun belki sistem
yönetimi işlerini daha önce de belirttiğim gibi daha düzgün bir
organizasyona sahip LKD'ye "itelemek" ile çözülebilir, ama şu anda bence
bir sorun olarak önümüzde duruyor.

Risk her işte vardır. Yukarıda tanımladığın risk de tüm e-posta servisleri
için geçerli. Bir yöneticinin işten ayrılması ile uzem.itu.edu.tr makineleri
sahipsiz kalacak, GNOME hesapları erişilemez duruma gelecek
ise (ki zannetmiyorum) web sayfasını da yapmayalım. Çünkü web sayfası
da erişilemez duruma gelecek (bu düşünceyle), bu durumda ne yapacağız?
(Aslında basit, başka bir sistem yöneticisi bulacağız, o bizim için halledecek).

Yahut, insanlar spam filtresi, virüs tarama, webmail vb. gibi
ihtiyaçlarını dile getirecekler yakında. Hani yapmışken tam yapalım
diye. Bunların bir kısmı karşılanabilir, bir kısmı karşılanamaz olacak.
Kullanıcı sayımız 10 yada 20 ise sorun değil, ama 100 yada 200 olduğunda
(umarım olur, bu sorunları yaşamaya ben razıyım dünden) bir "sistem
yöneticisi" belirlemek durumunda kalacağız

Bence bu sorunları 200 e-posta hesabı verdiğimizde düşünürüz. Kaldı ki buna
benzer sorunlarla karşılaşacağımızı, en azından kısa vadede karşılaşacağımızı
pek zannetmiyorum. Şimdiye kadar GNOME projesinde çalışanların sayısı 5 yılda
20'yi aşmadı (Barış hesaplayıp daha net, ölçülebilir bir yanıt verebilr buna).
Önümüzdeki 10 yıl için de 50'yi bulacağını düşünmüyorum (bu da biraz
varsayımsal bir yanıt oldu)

Bir e-posta hesabı alındığı zaman benzer talepler web sayfasına da geliyor.
Eklemeler, düzeltmeler isteniyor. Hepsi bir şekilde hallediliyor.

Gözümüze fazla göründüğü için İşten kaçtığımız, ya da riskler nedeniyle
yapmaya çekindiklerimiz yüzünden hiç iş yapamaz duruma gelmekten
korkuyorum.

İyi çalışmalar
Görkem

begin:vcard
fn:Gorkem Cetin
n;quoted-printable;quoted-printable:=C3=87etin;G=C3=B6rkem
email;internet:gorkem gorkemcetin com
x-mozilla-html:FALSE
version:2.1
end:vcard