Re: Yeni kelimeler

On Tue, 2004-08-17 at 02:27 +0300, NilgÃn Belma BugÃner wrote:
> Pazartesi 16 AÄustos 2004 17:03 sularÄnda, ykarslioglu superonline com ÅunlarÄ yazmÄÅtÄ:
>
> Selam,
>
> TDK sÃzlÃÄÃnde
>   LehÃe -> Polonya dili
> olarak geÃiyor. Bir de dilin lehÃeleri meselesi var.
> TDK sÃzlÃÄÃndeki gibi Polonya dilinden bahsederken
> L bÃyÃk harf olursa (lehÃe deÄil LehÃe) karÄÅÄklÄk Ãnlenir.

Evet, aslinda sozluge zaten bunu buyuk harfle yazmistim.

> c, Ã meselesine gelince burada h harfinin Ãzerine basÄyoruz,
> ve Ãe demeden Ãnce duraklÄyoruz. Yani h harfini sert sessiz olarak
> okuyoruz. Bunu yapmazsak LeÄce Åeklinde okumak durumunda kalÄrÄz ki
> burada Leh kÃkÃnÃn vurgulanmasÄ Ãnemli.

Vurgudan daha ziyade yumusama kurali tek heceli kelimelere uygulanmaz
diye baska bir kural var. Leh kelimesi de malumunuz bir hece. Sanirim
fonetik yonu sizin bahsettiginiz seye giriyor. Ama bir tane bile Turkce
fonetik labratuvari olmadigi icin bunlarin yazili bulundugu bir
yer/kaynak yok.