RE: RE: Re: Yeni kelimeler

Sizin de belirttiğiniz sert sessizlerin benzeşmesi kuralı gereğince, Leh kelimesi sert olmayan bir sessiz harf ile bittiğinden, Lehçe değil, Lehce olması gerekiyor.

Yıldırım Karslıoğlu

--- Orjinal mesaj ---
From: Erhan Ekici
Sent: Mon Aug 16 19:57:09 EEST 2004
Subject: RE: Re: Yeni kelimeler

merhabalar...

Quoting Tamer Sezgin :

> Ama bazı dil isimlerinde, 'ce'-'ca' eklerinin 'ça'-'çe' olabildigi de
> goruluyor. Ornek:
> Türk-çe, Kürt-çe
> Sırp-ça, Arnavut-ça
>
> Tam olarak kuralin ne oldugunu cikartamadim, belki Turkce'si daha iyi
> olan bir arkadas aciklayabilir.

Turkcem cok iyi degil ama bunu aciklayabilirim:

Anahtar Kural: Sert Sessizlerin Benzesmesi

Sonu sert unsuzler ile biten (p,ç,t,k) kelimelere yapim ekleri geldigi zaman
bunlarda sert unsuz olmak zorundadir. Bu sebeple Turk kelimesi k ile bittigi
icin c harfi degilde ç harfi eklenerek Türkçe elde ediliyor.

Tabii burada sert ünsüzler deyince aklima ilkokul hocamin
"Fıstıkçı Şahap"
demesi geldi. Sanirim bir cok yerde boyle soyleniyor. "Fıstıkçı
Şahap" daki unsuzler sert unsuz oluyor.

Bu durumda Leh milletinin dilini belirtmek icin Lehçe kullaniyoruz.
Ama mesela "Fransız" z ile bittigi ve "Fıstıkçı Şahap"
taki unsuzlere dahil olmadigi icin "Fransızca" oluyor yani "ca" eki
aliyor.

iyi calismalar,
Erhan Ekici