Re: Ceviriler..

On Thu, 2004-04-15 at 18:09 +0300, Onur Can ÇAKMAK wrote:

> Selamlar,
>
> Uzun zaman oldu listeye mesaj atmayali, cevirilere ara vermek zorunda kaldim
> isler yuzunden.
>
> 2.6.0 kullanirken gozume bir kac ceviri hatasi carpti. Ceviri sahipleri tekrar
> gözden geçirebilir mi?

Cok tesekkurler, bu tip geri bildirimler inanin cok iyi.

> Kablosuz baglanti izleyiciicinde
> "N/A" "Sözkonusu deðil" olarak cevirilmis.
>
>  -Bu hem cok uzun bir panel için (sonucta minik, compact bi applet olmali) hem
> de N/A "Not available" veya "Not applicable" olarak acilabilir bunlar da tam
> olarak sozkonusu degil'e denk gelmiyor sanirim. "Sozkonusu deðil" yerine "YOK"
> gibi biþey kullanýlabilir mesela
>
> batstat applet:
>  (oneri) tam dolu mesaji: "Pil artýk tam dolu". Bunu "Pil tam olarak doldu" gibi
> yapabiliriz.

Saniyorum bunlar gnome-applets icerisinde. 2.6.0 icin guncellenmemis bir
paket. Umuyorum 2.6.1'de gozden gecmis olur.

> epiphany:
>  Dosya menusunde "Yazýcý kurulumu" diye bir ceviri var. Isleve bakinca bu daha
> cok "yazici ayarlari" olmali gibi.

> Bir de nerde gordugumu simdi hatirlayamadigim bir "Sýnama Sesi" var (Tahminen
> Test Sound) bu da aslinda "Sesi Sýna" gibi cevirilmeli gibime geliyor.

Belki her ikisi de olabilir.

> Ayrica, "Home" "Ev klasörü" ve "Baþlangýç" olarak farklý çevirilmiþ birkaç
> yerde. (Masaüstü, Save As dialog vs)

Farkli kaydet pencereleri gtk+ icinde olan ceviriler. Onlarda 2.6.0'a
yetismedi malesef. nautilus cevirisine de bir daha bakayim, cok eskiden
oldugu icin ev klasoru demis olabilirim.

> Buarada KG icin; -bence- ceviriyi sadece iki yazinin cevirisini karsilastirarak
> kontrol etmek cok da dogru degil gibi. Kullandikca anlasiliyor bir cok hatali
> ceviri.

Kullanim hatalari tabi ki esas, ama mesela buradaki Home Folder, her
ceviride Baslangic Klasor'u olmali. Bilmem anlatabildim mi. Yani ceviri
butunlugu bakin gozu hemen tirmaliyor.

> Ben Kendi paketlerimi gelecek hafta tekrar gözden geçircem.

Cok iyi olur tesekkurler. Bu arada 2.6.1 ciktiginda ve 100% oldugunda
herkesi bu tip hatalari ayiklamaya davet edecegim. 2.6.2 icin kusursuza
yakin bir masaustumuz olsun gayretiyle. Aslinda genelde 2.6.0'dan sonra
2.6.1 ceviri hatalari icin ama olsun, gec olsun guc olmasin. :)

Baris.
--
Gnome-Turk
http://gnometr.liquidsun.name.tr/trgnome-index/index.php