Re: GIMP Tercuemesi! (was: Re: unmaintained translations and howto handle them)

Muhakkak oyle ama, ceviride baz alinacak turkce karsiliklar nedir ?
TDK'nin bilisim terimleri sozlugu mu ? Yoksa microsoft'un kendi
cevirmenlerine mi sormaliyiz. Aslinda Windows kullanan insanlarin
linux'deki terimlere alismasi pek de kolay degil. GiMP meselesinde de
turkce Photoshop olmadigina gore genel kabul gormus turkce terimler
bulmakta biraz zaman alacaktir. Zaten buna da  cevirmenlerden daha cok
kullanicilar karar verir.

O yuzden ben bu isin olusumunu, ancak feedback'ler sayesinde
gerceklesecegini dusunuyorum. Yani birisi yapacak ve digerleri (yani
bizler) gozden gecirip ceviri hakkindaki goruslerimizi soyleyecegiz.

Birde ben "linux imajini duzeltme" diye bir misyon oldugunu
dusunmuyorum. M$'a karsi onur savasi veren insanlar degiliz. Onemli olan
insanlarin bir seyi kullanmasi ve bundan faydalanmasi. Aksi halde
kendimizi pazarlamaci gibi hissedebiliriz. Ayrica ben dahil herkesin
linux kullanma sebebinin, diger OS'larda aradigi seylerin eksikligi
oldugunu dusunuyorum.

Kolay gelsin.