Re: GNOME kurulumu

On Wed, Jan 23, 2002 at 02:26:06AM +0000, Nilgün Belma Bugüner wrote:
> Salı 22 Ocak 2002 22:34 tarihinde , Fatih Demir şunları yazmıştı:
> ¦[ On Tue, 2002-01-22 at 07:14, Nilgün Belma Bugüner wrote:
> ¦[
> ¦[     Selam,
> ¦[     Çoğu paket kurulurken --prefix ile verilen dizinin altında bir include
>  dizini arar. Bunun sebebi diğer dizinlerin prefix'e göre düzenlenmesidir. ¦[
>      /opt şeklinde verildiğinde bu paketler hata verip derlenmeyecektir. ¦[
>    Ya bu dizini doğrudan /usr olarak vermek ya da /opt verip diğer tüm
>  dizinlerin ¦[     seçenekleri ile belirtilmesini sağlamak gerekir.
> [...]

Hmm ilginc noktalar. Ama unutmayin ki bu paketlerin cogu kendi
kendilerine yeten paketler. 'configure' ihtiyaci kadar include dosyasini
bulabiliyor, ornegin X'i /usr/X11R6, sistem header'larini /usr icinde
aramayi akil edebiliyor. Kurulan paketler de, atiyorum, gtk-config vs.
gibi yardimci betiklerle birlikte gelip derlenme sirasinda yeterli yol
bilgisini sagliyor.

--prefix'i verdigimiz zaman zaten --includedir=<prefix>/include,
--xdir=<prefix>/x vs. olmuyor mu? O halde --prefix yeterli olmali.
Olmamali mi?

Ornek: Gtk+'i --prefix=/opt/gnome ile kurduk diyelim. /opt/gnome/bin
PATH degiskenindeyse /opt/gnome/bin'deki gtk-config betigi --cflags
parametresiyle cagrilinca otomatikman -I/opt/gnome/include derleyici
parametreleri arasinda yerini aliyor.

Sorunun nerede oldugunu goremedim.

Birkac gun once GNOME-1.4'u bu sekilde kurdum, sorun cikmadi diyebilirim
(artik her tarafindan patlamis sistemim yuzunden olagan araya
girmelerimi saymazsak). Daha ilk gunden itibaren GNOME'u (0.8* yanlis
hatirlamiyorsam) hep /opt/gnome altina kurdum. Az sonra tekrar deneyip
bahsettiginiz sorunun ne oldugunu anlamaya calisicam.

Man dosyalarinin kuruldugu dizini de MANPATH degiskenine ekleyin dedim,
o yuzden man dosyalarina da erisilebilecegini umuyorum (ben
/etc/manpath.config'i kullaniyorum, o yuzden onu test edemedim).

Kurulum yapacagim disklerden ilki catlamis, yapamadim. O yuzden idare
etmeye calisiyorum. Programlarin neredeyse yarisi calismiyor. Herkes
panik halinde. Geceleri uyuyamiyoruz.

Hoscakalin,

--
Alper Ersoy