Re: GNOME kurulumu

Çarşamba 23 Ocak 2002 01:29 tarihinde , Alper Ersoy şunları yazmıştı:

¦[ Hmm ilginc noktalar. Ama unutmayin ki bu paketlerin cogu kendi
¦[ kendilerine yeten paketler. 'configure' ihtiyaci kadar include dosyasini
¦[ bulabiliyor, ornegin X'i /usr/X11R6, sistem header'larini /usr icinde
¦[ aramayi akil edebiliyor. Kurulan paketler de, atiyorum, gtk-config vs.
¦[ gibi yardimci betiklerle birlikte gelip derlenme sirasinda yeterli yol
¦[ bilgisini sagliyor.
¦[
¦[ --prefix'i verdigimiz zaman zaten --includedir=<prefix>/include,
¦[ --xdir=<prefix>/x vs. olmuyor mu? O halde --prefix yeterli olmali.
¦[ Olmamali mi?
¦[
¦[ Ornek: Gtk+'i --prefix=/opt/gnome ile kurduk diyelim. /opt/gnome/bin
¦[ PATH degiskenindeyse /opt/gnome/bin'deki gtk-config betigi --cflags
¦[ parametresiyle cagrilinca otomatikman -I/opt/gnome/include derleyici
¦[ parametreleri arasinda yerini aliyor.
¦[
¦[ Sorunun nerede oldugunu goremedim.
¦[
¦[ Birkac gun once GNOME-1.4'u bu sekilde kurdum, sorun cikmadi diyebilirim
¦[ (artik her tarafindan patlamis sistemim yuzunden olagan araya
¦[ girmelerimi saymazsak). Daha ilk gunden itibaren GNOME'u (0.8* yanlis
¦[ hatirlamiyorsam) hep /opt/gnome altina kurdum. Az sonra tekrar deneyip
¦[ bahsettiginiz sorunun ne oldugunu anlamaya calisicam.
¦[
¦[ Man dosyalarinin kuruldugu dizini de MANPATH degiskenine ekleyin dedim,
¦[ o yuzden man dosyalarina da erisilebilecegini umuyorum (ben
¦[ /etc/manpath.config'i kullaniyorum, o yuzden onu test edemedim).
¦[

gnome bir kere kurulmuşsa lazım olan dosya yollarını zaten bulur (gnome-config)
ama sen gnome'u kaldırıp kurun diyorsun. O zaman işler karışıyor.
Hiç kaldırmasınlar da diyemeyeceğim, kitaplıklar çok yer tutuyor. Zor iş yaw,
bilmeyene de gnome kurulumunu anlatmak :-) Kolay gelsin ne diim. Neyse
sen bişiler yaz da yapamadıklarında sorarlar sen de metni öyle böyle
düzeltirsin. :-)

¦[ Kurulum yapacagim disklerden ilki catlamis, yapamadim. O yuzden idare
¦[ etmeye calisiyorum. Programlarin neredeyse yarisi calismiyor. Herkes
¦[ panik halinde. Geceleri uyuyamiyoruz.

Geçmiş olsun,
Nilgün