Re: =?utf-8?Q?Mie=C5=A1anie_prekladov_jedn?= =?utf-8?B?b3Ruw6lobyBhIG1ub8W+bsOpaG8gxI3DrXNsYS4=?= (plural forms)

On Tue, Jan 31, 2012 at 03:22:57PM +0100, Marian Cavojsky wrote:
> Pripravil som testovací programík, kde sa dá táto chyba demonštrovať.
> http://www.cavo.sk/~cavo/testgettext.tar.gz

To je podľa všetkého chyba gettextu.

Prečo by malo
	gettext( "Hello, world!\n" )
vracať msgstr[0] a
	gettext( "Hello, worlds!\n")
mať vlastný záznam?

> pozeral som dokumentáciu ku gettext
> http://www.gnu.org/software/gettext/manual/gettext.html#Plural-forms
>
> A tam je napísané, že plural-forms môže vyzerať takto nejako:

To je len príklad. :-)
Nie je to nič záväzné. A dokonca dlhú dobu tam bol úplne nesprávny
tvar vzorca pre slovenčinu.

> Three forms, special cases for 1 and 2, 3, 4
>     The header entry would look like this:
>
>               Plural-Forms: nplurals=3; \
>                   plural=(n==1) ? 0 : (n>=2 && n<=4) ? 1 : 2;
>
>     Languages with this property include:
>
>     Slavic family
>         Czech, Slovak
>
> Ale nikde som neobjavil informáciu, že by pre n=1 muselo vrátiť 0.

Presne tak. Ja tiež verím tomu, že nikde nie je striktne určené, že n==1 -> 0.

> Ak som ju len prehliadol, tak ma upozornite, aby som sa zbytočne neblamoval.
>
> Takže podľa týchto informácií by sa to ako chyba dalo nahlásiť.

Smelo do toho... Kľudne ma daj na kópiu toho bugreportu. Ďakujem.