Re: =?utf-8?Q?Mie=C5=A1anie_prekladov_jedn?= =?utf-8?B?b3Ruw6lobyBhIG1ub8W+bsOpaG8gxI3DrXNsYS4=?= (plural forms)

On Tue, Jan 31, 2012 at 10:05:25AM +0100, helix84 wrote:
> Ahoj,
>
> o tomto probléme som nevedel.

Ja som sa s tým stretol pri prekladaní evolution, ale povedal som si
náhoda, niečo je niekde zle vygenerované.

Ale včera, keď som kontroloval iný modul som sa s tým stretol znova.

> Spomenul si dve možné riešenia:
> 1) zmeniť náš vzorec plural-forms na
> "Plural-Forms: nplurals=3; plural=(n==1) ? 0 : (n>=2 && n<=4) ? 2 : 1;\n"
> 2) presviedčať tvorcov aplikácií, aby nepoužívali zároveň ngettext
> ("XY", ...) a _("XY")
>
> Myslím, že je ešte tretie riešenie, a to 3) nahlásiť bug do gettextu,
> aby v prípade výskytu msgid_plural bolo povolené aj duplicitné msgid.
> To je samozrejme beh na dlhšiu trať.

Pripravil som testovací programík, kde sa dá táto chyba demonštrovať.
http://www.cavo.sk/~cavo/testgettext.tar.gz

pozeral som dokumentáciu ku gettext
http://www.gnu.org/software/gettext/manual/gettext.html#Plural-forms

A tam je napísané, že plural-forms môže vyzerať takto nejako:
Three forms, special cases for 1 and 2, 3, 4
    The header entry would look like this:

              Plural-Forms: nplurals=3; \
                  plural=(n==1) ? 0 : (n>=2 && n<=4) ? 1 : 2;

    Languages with this property include:

    Slavic family
        Czech, Slovak

Ale nikde som neobjavil informáciu, že by pre n=1 muselo vrátiť 0.

Ak som ju len prehliadol, tak ma upozornite, aby som sa zbytočne neblamoval.

Takže podľa týchto informácií by sa to ako chyba dalo nahlásiť.

> Momentálne považujem za najrozumnejšie v takto postihnutých moduloch
> použiť alternatívny vzorec plural-forms (1), aspoň kým nebude niektoré
> z riešení (2) či (3) finalizované alebo (1) dohodnuté ako riešenie.

Alternatívny vzorec robí problém s prekladaním viacerých modulov. Bude pribúdať
veľa chýb.

> Osobne si myslím, že snažiť sa o (2) nie je realistické.

To vidím pri evolution. Majú to už nahlásené niekoľko mesiacov a nič sa nedeje.

--
Marián Čavojský
prekladateľ