Re: =?ISO-8859-1?Q?N=E1vrh?= na zmenu pravidiel =?ISO-8859-1?Q?t=EDmu?=

V Pondelok, 14. november 2011 o 16:51 +0100, Marian Cavojsky napísal(a):

> Ako už bolo spomenuté, čo s modulmi preloženými na 100% ? Čo s modulmi,
> ktoré čakajú na kontrolu, či zaradenie?

100% modul predsa netreba prekladať. ak si v nom ktokolvek vsimne chybu
môže si modul rezervovat a opravit ho. Ja to potom skontrolujem a zvázim
ci je oprava vhodná alebo nie a ak si nebudem istý opýtam sa Paľa.

> Konzistencia v preklade urobí veľa. Častá zmena v osobe prekladateľa
> určite urobí trošku (hlavne pri väčších balíkoch) neporiadok v
> nazvosloví. A neide len o technické výrazy ale o veci ako skladba vety a
> podobne.

Nepredpokladám že zmena bude častejšia ako teraz. Ale odstráni sa tým to
že niekto bude mať rezervovaný modul a potom sa k tomu nedostatne tak
nebude preklad blokovať ako sa to teraz napríklad udialo s gimpom.

> detto čo som spomínal vyššie.

> Trošku sa zduplikoval bod tri. Zložitá bude kontrola vlastného prekladu.
> Mozok automaticky preskakuje, alebo idealizuje veci, ktoré tvoril. Ťažko
> sa tam hľadajú chyby. Napríklad u mňa, keď si aspoň diametrálne zmením
> font toho čo som písal, tak sa mi podarí nájsť kopu preklepov, ktoré som
> predtým akosi prehliadal a nemohol nájsť. A kopu ich určite ešte aj tak
> prekĺzne.

Kontrola prekladu nebude o nič zložitejšia ako teraz. častokrát
prechádzam celý modul a prekladám pri kontrole väčšinu prekladov nanovo
- vid libgimp.  Takto si zjednoduším prácu. Keď sa mi to nebude páčiť.
Tak jednoducho dám priestor inému prekladatelovi.

> To by chcelo mať prekladanie ako plnočasovú náplň dňa. Bohužial, ale ja
> sa napríklad k tomu dostanem len občas.

práveže nie - modul už prešiel jednou kontrolou a takto ho bude môcť
skontrolovať aj niekto iný. Ten kto bude mať práve čas. Kontrolórmi budú
vlastne všetci prekladatielia. A ked ti predsa len nieco na tom bude
vadit mozes si predsa modul zarezervovat po zaclenení opravit co chces a
znova sa na to pozriem a v realnom case sa to opäť zaclení.

> Detto ako vyššie. Neverím, že by existovali ľudia, ktorým by sa chcelo
> preklikávať moduly aby zistili, či tam náhodou nie sú nejaké chyby. Ak
> takí sú, nech sú kontrolórmi. Tým som chcel naznačiť, že na niečo také
> je týždeň sakra krátka doba. Ale niečo dlhšie to asi zase veľmi nezrýchli.

Ak to niekto prekladal celé je v jeho záujme aby si to skontroloval. A
ako si správne podotkol kto to bude mat záujem z toho spravíme
kontrolóra ale takto nevieme ani kto má na to čas, kto to má záujem, ani
kto by sa na to hodil.

> Nie som si istý akoby fungovala tá druhostupňová kontrola po začlenení.
druhostupňová kontrola je dobrá, zvyšuje kvalitu prekladu, ale nemusela
by blokovať začlenenie takmer dobrého prekladu.
Ja si to predstavujem tak ze ked koordinátor bude mať čas, tak pozrie
moduly, v ktorých sa robili zmeny. Paľo to robí takmer vždy nárazovo
takže jediný rozdiel bude v tom že moduly už budú začlenené a bude si
musieť vytiahnuť históriu - čo je jeden klik navyše.

> Keď som si to tak prezrel čo som napísal, tak som veľmi konštruktívny
> nebol.
>
> Keď sa nad tým tak zamyslím, tak rýchlosť začleňovania je taká nízka
> hlavne malým počtom začleňovateľov, ak som si dobre stihol všimúť tak
> len jeden aktívny a teraz začne byť problém asi aj s kontrolórmi.

JJ ak sa ti to co som navrhol nepáči, skús navrhnúť niečo lepšie. To
nehovorím z hnemu - len chcem aby sme nejako vyriešili situáciu ktorá
nastala. Aktuálne moje moduly nemá kto kontrolovať - jedine koordinátor,
ale ten je dosť zaneprázdnený a ledva stíha robiť druhostupňové
kontroly.