=?ISO-8859-1?Q?Re=3A_Kandidat=FAra_na_nov=E9ho_koordin=E1tora?=

2010/4/28 Marcel Telka <marcel telka sk>
On Fri, Apr 23, 2010 at 12:32:43AM +0200, Peter Mráz wrote:
> Na wiki stránku umiestnim návody, ktoré budú mať za úlohu pomôcť
> nováčikom a ostatným členom tímu (napr. návod na prácu s PO editorom,
> návod na kompiláciu modulu z gitu, návod na nahlásenie chyby atď).

Na to, aby si mohol vytvoriť takéto návody, nemusíš byť koordinátorom.
Kľudne sa do ich tvorby môžeš pustiť okamžite. Ak potrebuješ nejakú
pomoc z mojej strany, daj vedieť.

>        Dosiahnutie väčšej produktivity práce a neblokovanie práce ostatných
>
> Ako koordinátor zapíšem do kalendára termíny, ktoré sa týkajú ďalšieho
> vydania a budem ich členom tímu i pripomínať (napr. string freeze,
> termín vydania atď). Urobím všetko pre to, aby sa čo najviac modulov
> dostalo do vydania.
>
> Modul sa začlení najneskôr mesiac od nastavenia stavu preložené.

... bez ohľadu na to, ako je preložený?
myslím že mesiac na skontrolovanie diffu je tak akurát. Máme 4 kontrolórov. Pri diffe nepredpokladám nejakú extrémny ping pong
Možno by som to mohol upresniť tak, že ak to nestihnú skontrolovať dvaja kontrolori tak to začleňovateľ začlení tým spôsobom, že všetko čo sa mu nebude pozdávať (týka sa len diffov) označí za fuzzy ale začlení to aj tak. Po začlenení môže dopísať pripomienky a vrátiť modul na kontrolu.

> Začleňovateľ a kontrolór budú mať povinnosť kontrolovať len diff. Po

Nie je to zbytočné pravidlo? Kontrolovať by sa malo tak, aby s tým bol
kontrolór spokojný a aby si mohol sa skontrolovaným modulom stáť. Či
bude kontrolovať stále dookola celý modul, alebo len jeho časť (napr.
zmeny) je na rozhodnutí kontrolóra. Nie je žiadna povinnosť kontrolovať
celý modul, zmeny, alebo čokoľvek iné.

Nie je.

> [...]
>
> Ako koordinátor budem aktívne sledovať stav prekladov, a ak niektorý
> prekladateľ za mesiac nevykáže v module aktivitu (prvú od rezervácie
> modulu na preklad), vyzvem ho na nápravu, ak ani po výzve nepreukáže, že
> na preklade pracoval, modul vrátim do takého stavu, aby si ho mohol
> rezervovať niekto iný (prekladateľ musí preukázať dostatočnú aktivitu,
> preloženie pár reťazcov za mesiac sa za dostatočnú aktivitu nepovažuje).
> Taktiež budem mať právo po mesiaci od odoslania výzvy odobrať modul
> prekladateľovi, ktorý mal modul priradený, ale nerezervoval si ho na

Uf. Prísne. Až príliš. Znamenalo by to teda, že by si odobral (alebo
pohrozil odobratím) tieto moduly (vybral som niektoré náhodne):

Pozor toto je právo.

- anjuta Petrovi Mrázovi (rezervované na preklad 19.3.2010, žiadna
 aktivita)

Ja aktivitu zdokladovať viem ale keďže sme sa na tom ešte nedohodli nerobím to.

- empathy Mirovi Biňasovi (na kontrolu od 1.3.2010)
- eog Lacovi Gubíkovi (rezervované na preklad 21.2.2010, žiadna
 aktivita)
- evince Lacovi Gubíkovi (rezervované na preklad 26.2.2010, žiadna
 aktivita)
- f-spot Pavlovi Klačanskému (na kontrolu od 17.05.2009)
- gedit Ivanovi Masárovi (modul pridelený, nezarezervované na preklad)
- gnome-disk-utility Jozefovi Peterkovi (rezervované na preklad
 8.2.2010, žiadna aktivita)
- gnome-panel Paľovi Šimovi (modul pridelený, nezarezervované na
 preklad)
- gnome-shell Paľovi Šimovi (modul pridelený, nezarezervované na
 preklad)

.... atď.

Ak si niekto niečo rezervuje očakávam, že na tom bude robiť a týka sa to hlavne teba Marcel.

> Podobne to budem robiť u kontrolórov, ale tu budem vyžadovať vykázanie
> aktivity po jednom týždni (prvú od rezervácie modulu na kontrolu).
> Tieto práva na odobratie modulov nie sú myslené ako pravidlá a
> neznamená, že sa budú vždy nevyhnutne aplikovať. Existujú na to, aby
> predišli blokovaniu prekladu.
>
> Začleňovatelia v čase "string freez" budú kontrolovať iba formálnu
> správnosť prekladu, aby stihli začleniť čo najviac modulov.
>

>        Zjednodušenie fungovania tímu
>
> Prekladatelia nebudú musieť žiadať o preklad. Rovno si zarezervujú vetvu

Prečo obe vetvy naraz? Aký zmysel má toto pravidlo?

Lebo ak chceme dosiahnuť max. kvalitu prekladu tak by si mali prekladatelia preklad testovat. A kedze nie každý vie skompilovať modul z gitu je lepšie prekladať vetvu master. Dokonca som rozmyšlal aj nad tým že najskor budeme prekladať poslednú stabilnú verziu a až potom vetvu master. Stačí až po string freez, ale tu som si povedal že v niektorých moduloch by sme to nemuseli stihnúť a navyše ak prekladateľ vie kompilovať z gitu tak prečo by som mu mal brániť prekladať master vetvu.

Pokiaľ chceš ty alebo niekto iný robiť revíziu modulu tak môžeš, ale musíš to stihnúť do nasledujúceho vydania. Myslím že pol roka je akurát dosť času.

> master a poslednú stabilnú vetvu a dopíšu sa ako prekladateľ toho modulu

Načo sa pripisovať do tabuľky na wiki, keď o preklad sa nebude musieť
žiadať a ktokoľvek si bude môcť zarezervovať čokoľvek?
Na to isté na čo je to dobré teraz - aby sme mali prehľad.

> do tabuľky na wiki. Prekladať budú môcť jednu z nich (aby pri testovaní
> prekladu nemuseli kompilovať z gitu), podmienkou je rezervácia oboch
> vetiev.

Ako definuješ "obe vetvy" pre moduly ako je napr. nautilus-share ?
(modul som vybral náhodne, mal som ho poruke)

Nerozumiem. Ak nemá dve vetvy tak pokladám za samozrejmé že si rezervuje len jednu.

> Novému členovi sa stačí zaregistrovať do mailing listu a do vertimusu a

Teraz máme navyše bugzillu. To až toľko toho neušetríš... :-)
Navyše bude problém, keď niekto nahlási bug, že ho nebude komu prideliť
(nikto nebude mať účet v bugzille) a ani nebude jasné, komu by sa mal
bug prideliť (všetci budú prekladať všetko). Hm.
Bugzilu si môže vytvoriť po prijatí do tímu. Nechcem aby to bola podmienka pre vstup.

> poslať email do ML, kde to oznámi (email môže poslať cez formulár alebo
> aj priamo, nebude sa vyžadovať striktné formátovanie tohto emailu).
> Takisto nebudú žiadne obmedzenia mena, pod ktorým chce nový člen
> vystupovať. Jedinou podmienkou bude, aby v prekladoch uvádzal rovnaké
> meno, pod akým sa zaregistroval do Damned Lies.
>
> Zrušenie povinnosti kontroly hlavičky pre prekladateľa pri každom

Prekladateľ to nemusí robiť pri každom odoslaní. Ako ale môže očakávať,
že bude jeho preklad začlenený, keď budú chyby v hlavičke? Áno, môže to
opraviť kontrolór, alebo možno aj začleňovateľ, ale to má dva problémy:

- prekladateľov je oveľa viac ako kontrolórov, resp. začleňovateľov,
 takže z tohoto pohľadu je vždy vhodnejšie, aby to urobil prekladateľ
To je pravda ale nech prekladatelia prekladajú a o formality nech sa starajú kontrolóri a začleňovatelia.
- kontrolór nemusí vedieť, čo presne má v hlavičke byť
No tak tomuto nerozumiem čo konkrétne nemusí vedieť?

Samozrejme, pokiaľ by sa prekladateľ so sovjim kontrolórom dohodli, že
kým si prejdú cez ping-pong, tak hlavičku neriešia, tak ok. Je to ich
vec.

> odoslaní. Hlavičku upraví do správneho tvaru kontrolór pred nastavením
> do stavu, na začlenenie požiada prekladateľa, aby nastavil hlavičku
> (alebo to urobí sám, ak pozná údaje prekladateľa) a začleňovateľ ju
> skontroluje pred začlenením.

Hm. Škoda, že to kontrolór nerobí tak už teraz a "na začlenenie" posiela
po súbory s nesprávnou hlavičkou (napr. nedávno vinagre).
stane sa, práve preto to má skontrolovať začleňovateľ. Svoju chybu som sa snažil okamžite napraviť - za čo si ma tiež nepochválil - svoju chybu si ale priznávam a sypem si popol na hlavu.

> Okamžite po zvolení vytvorím stránku na wiki, ktorá bude slúžiť ako
> slovník (do času, kým niekto nevytvorí niečo lepšie). Slovník budú
> vytvárať kontrolóri na základe diskusie v mailing liste. Termíny v
> slovníku budú pre všetkých členov tímu záväzné.

Niečo také som nedávno rozbehol. Rád by som bol, keby si sa pridal.
Rad by som sa pridal ale forma PPDS 1  ako si ju zvolil je podľa mňa odstrašujúca ja som sa vyľakal až tak že som chrípku dostal. - To bol vtip. Nemôžeš čakať že ti k tomu bude niekto písať ako to zlepšiť keď má z toho strach. Až vytvoríš taký dokument ktorý sa na mňa bude "usmievať" tak potom ti poviem čo by som zlepšil.

| Marcel Telka   e-mail:   marcel telka sk  |
|                homepage: http://telka.sk/ |
|                jabber:   marcel jabber sk |