=?utf-8?B?UmU6IMSMw61zbG92YW5pZSBww6Fkb3YgdiBzbG92ZW7EjWluZQ==?=

Kedy k tomu došlo, to presne neviem, ale ide o to, že
aj u nás bol ako 5. pád tzv. vokatív, podobne ako u Čechov. Ten akosi vypadol, lebo v spisovnej slovenčine sa používa minimálne. Napr.:
Miši, Bože, otče a pod. Ale vo vychodoslovenskych nárečiach ho je.