Re: =?utf-8?B?xIzDrXNsb3ZhbmllIHDDoWRvdiB2?= =?utf-8?Q?_sloven=C4=8Dine?=

On Thu, Sep 03, 2009 at 01:26:09PM -0700, Jaroslav Rynik wrote:
> Kedy k tomu došlo, to presne neviem, ale ide o to, že
> aj u nás bol ako 5. pád tzv. vokatív, podobne ako u Čechov. Ten akosi vypadol, lebo v spisovnej slovenčine sa používa minimálne. Napr.:

To samozrejme viem, ale za mojich mladých čias bol piaty pád jednoducho
vynechaný a pády boli číslované až do 7 (aj keď ich bolo len šesť).
Teraz sa ale ukazuje, že po novom sú číslované len do 6. A to ma práve
zaujíma.

Ja som končil strednú školu v roku 1992 a v tom čase, ak sa nemýlim,
bolo číslovanie až po 7.

Čo sa týka toho piateho pádu, tak mám taký dojem, že na začiatku sme sa
o ňom normálne aj učili, ale potom ho jednoducho zrušili/vynechali.
Myslím, že to bolo okolo roku 1983.

Tak isto sa stalo, že pribudli niektoré vzory skloňovania, ktoré kedysi
neboli (napr. gazdiná). Kedysi boli len štyri v každom rode...