Svenska GNOME-listan flyttad

Jag har på omvägar fått besked från Mikael Hallendal, som vänligt nog
hittills skött driften av lists.gnome.se åt oss, att vår lista
sv lists gnome se (http://lists.gnome.se/mailman/listinfo/sv) måste
flyttas.

Jag har därför nu skapat en ny lista gnome-se-list gnome org
(http://mail.gnome.org/mailman/listinfo/gnome-se-list) och flyttat
alla prenumeranter dit. Ursäkta alla eventuella besvär i samband med
flytten!

Vi använder nu landskoden 'se' för Sverige, istället för språkkoden
'sv' för svenska, i listans namn. Detta är en konsekvens av policyn
för namngivning av listor på mail.gnome.org, men eftersom
diskussionsvolymerna hittills varit ytterst blygsamma så hoppas jag
att den nya listan kan fungera som en lista både för diskussioner om
GNOME på svenska *och* samtidigt även som en lista för GNOME-händelser
i Sverige. I praktiken sammanfaller ju detta ofta. Jag hoppas att våra
finlandssvenska listmedlemmar inte misstycker alltför mycket!

Jag ska importera alla gamla arkiv från listan sv lists gnome se också
till den nya listan, så snart jag får listarkiven tillgängliga från
Mikael Hallendal i ett lämpligt format.

Med hopp om ett gott nytt GNOME-år,

Mdbh
Christian