Re: [gnome-no] =?iso-8859-1?q?GNOME_Application_Launsher_kr=E6sjer?=

Hei Kjartan,
løsningen var nermere enn som så. Det son jeg gjorde var på:
server:
1. Installerte en ny LDAP bruker, elev8, på samme måte og med sammegruppetilhørighet og rettigheter som de andre.
2. Opprettet hjemmemappen elev8, 755.

klient:
3. elev8 speilet seg inn på /home/elev8 på klientmaskinen som de andre brukerne (jeg var root på klientmaskinen).
4. Når jeg gikk "Logout | Switch User", speilet elev8 seg inn på listen som de andre brukerne.
5. Logget meg på som elev8, den krasjet ikke.

server:
6. Avinstallerte alle LDAP brukere på serveren, bortsett fra elev8
7. Slettet alle undermapper i /home, bortsett fra elev8, og gjenoppfrisket Nautilus.

klient:
8. Logget inn som root på klientmaskinen. Bare elev8 var å se der.

server:
9. Opprettet alle tidligere LDAP brukere på nytt, med samme brukernavn, passord, UID, GID, osv som før
10. Opprettet tilhørende mapper under /home med samme rettigheter som før, og startet opp igjen.

klient:
11. logget meg på som elev10, det gikk uten problemer. Opprettet et .odt dokument i OpenOffice og lagret det i Hjem-mappen.
Dokumentet speilet seg riktig inn på /home/elev10 på serveren

12. Sjekket 2 andre brukere, alt OK.

:) Firak