Re: [gnome-no] =?iso-8859-1?q?GNOME_Application_Launsher_kr=E6sjer?=

ma., 26.11.2007 kl. 20.59 +0100, skrev Firak Gudbrandsen:
> [...]
> SATA 1, med Novell SUSE Enterprise Server 10, SP1 (2.6.16.53-0.16).
> Denne er koblet via en switch i et LAN til en klientmaskin med 1,9 GHz
> Intel® Celeron® prosesssor med 1 GB RAM med Novell SUSE Enterprise
> Desktop 10, SP1.
> Slik ser det ut nå.
>

> Jeg får GNOME til å gå, men feilmeldingen "gnome - main -menu has
> unexpectedly chrashed" skaper problem. Jeg kommer ikke ut av denne
> uten å bekrefte at den ikke skal gå. Kommer også en feilmelding om
> "OAFIID:GNOME main Menue----"
> Jeg har prøvd å legge til "Hovedmeny" på panelet, men de samme

Har du installert "bug-buddy"? Denne skal ta seg av innsamling av
krasjdata og du kan sende inn en feilrapport via denne.

> Jeg logger meg på som root med Alt+F2, booter med init 6, så er det på
> ´n igjen med en annen bruker. Det nytter heller ikke.
>

> Har foreløpig 9 LDAP brukere, hvorav EN, på en eller annen måte,
> fungerer.

Har denne brukeren gnome-application-launcher i sin sesjon? Hvis
programmet krasjer kan du også bare prøve å kjøre det fra en terminal
via gdb:

gdb gnome-application-launcher

og tast 'r' i gdb for å kjøre. Når programmet krasjer skriver du 'bt'
for å få backtrace. Du må nok installere "debuginfo" pakker for glib,
gtk+, pango, ORBit2, bonobo, gnome-application-launcher etc før du får
nok informasjon til at noen enkelt kan finne problemet.

> Jeg har ikke nok kunskaper om dette og ber om noe hjelp her....

Håper du kommer et steg videre nå :-)

Mvh
Kjartan