Re: [gnome-no] =?iso-8859-1?q?GNOME_Application_Launsher_kr=E6sjer?=

Hei Kjartan, takk for rask respons.

Oppsetter er en terminalserver som autentiserer med LDAP og fordeler brukernes /home via NFS. Jeg har bare (9) LDAP Brukere.
Terminalserveren er grei nok(?), en hp Proliant ML310 G4 Intel® Xeon® 3050 dual core prosessor, med 4GB RAM, 2x500GB SATA HotSwap disker i SATA 1, med Novell SUSE Enterprise Server 10, SP1 (2.6.16.53-0.16).
Denne er koblet via en switch i et LAN til en klientmaskin med 1,9 GHz Intel® Celeron® prosesssor med 1 GB RAM med Novell SUSE Enterprise Desktop 10, SP1.
Slik ser det ut nå.

Jeg får GNOME til å gå, men feilmeldingen "gnome - main -menu has unexpectedly chrashed" skaper problem. Jeg kommer ikke ut av denne uten å bekrefte at den ikke skal gå. Kommer også en feilmelding om "OAFIID:GNOME main Menue----"
Jeg har prøvd å legge til "Hovedmeny" på panelet, men de samme meldingene kommer opp.

Jeg logger meg på som root med Alt+F2, booter med init 6, så er det på´n igjen med en annen bruker. Det nytter heller ikke.

Har foreløpig 9 LDAP brukere, hvorav EN, på en eller annen måte, fungerer.

Jeg har ikke nok kunskaper om dette og ber om noe hjelp her....

Det finnes sikkert en backtrace av krasjet, vet du hvor jeg skal lete på Novell SUSE Enterprise 10??
(Novell vet ikke så mye og jeg er nybegynner - ikke helt kanskje--)

Vennlig hilsen

Firak i Hobøl