Re: [gnome-nl] WiFi of draadloos netwerk

Ik ben het eens met Koen, het is duidelijker als er 'wifi' blijft staan, die term is inmiddels wel ingeburgerd.

Naast bluetooth zijn ook zigbee en een mobiele (3g/4g) verbinding draadloze netwerken. Als gebruiker wil je weten welk draadloos netwerk het over gaat.

Groeten,

Jeroen

Op 28 mrt. 2016 14:10 schreef "Koen Glotzbach" <koen glotzbach gmail com>:
> Moet dit niet Draadloos netwerkadres zijn?
Volgens mij wel (aaneengeschreven ziet er raar uit, zie ook http://woordenlijst.org/leidraad/6/1 en http://woordenlijst.org/leidraad/6/2)

Ik heb (bijna) overal waar WiFi staat gekozen voor draadloos netwerk, dat is m.i. veel duidelijker.
Ik zou persoonlijk wel wifi (ja, met kleine letters) aanhouden. Draadloos netwerk ziet er in sommige gevallen mooier uit, maar volgens mij gaan die zinnen specifiek over wifi (bluetooth-verbindingen zouden ook een draadloos netwerk kunnen vormen) en, belangrijker, in de volksmond hebben we het meestal over wifi (als in "Ik moet eerst met wifi verbinding maken voordat ik m'n laptop kan updaten.").

Groeten