[gnome-nl] Vertaling 'Filter editor' en 'Search folder editor' in Evolution

Hier komt weer een vraag van mij over het vertalen van het woord 'editor'.
In Evolution: Filter editor en search folder editor
Vensterhoogte ‘Filtereditor’ of Vensterhoogte ‘Filterregel Toevoegen’
Vensterhoogte ‘Zoekmapeditor’ of Vensterhoogte ‘Nieuwe zoekmap’
De tweede optie is analoog aan de venstertitel die ik zie als ik klik op Regel aanmaken > Zoekmap (of filter). Volgens mij worden deze vensters bedoeld. (Ik zou overigens opteren voor ‘Filterregel toevoegen’ als titel, dus niet Toevoegen.)
Deze twee woorden komen heel veel voor, dus wil ik het graag goed hebben.