Re: [gnome-nl] Rekenmachine (gcalctool)

Beste Hannie,

On Tue, 2 Nov 2010 08:48:23 +0100, "Hannie Lafeber-Dumoleyn"
<lafeber-dumoleyn2 zonnet nl> wrote:

> In gcalctool.master.po zijn alle inhouds- en afstandsmaten apart
opgesomd
> (ze komen dus niet voor in een context), dus Meters - Kilometers - Yards
-
> Gallons enz. Deze waren nog niet vertaald.

Als we nog niet zeker weten hoe het in de uiteindelijke interface eruit
gaat zien is het moeilijk om advies te geven. Omdat het in het Nederlands
gebruikelijk is om geen -s toe te voegen ook al is het meer dan 1
maateenheid zou ik in eerste instantie dat aanhouden.

Wel geef ik je in overweging om een bug te melden bij de ontwikkelaars van
GCalctool om te vragen of ze gebruik willen maken van ngettext (de functie
die de plural-vormen in po-bestanden mogelijk maakt).