[gnome-nl] GUADEC'09, Nederland en mijzelf

Beste mensen,

Onlangs vroegen Vincent, Reinout en Fabrice mij of ik zin had om de
gnome-nl community te helpen met het binnenhalen, en vervolgens
organiseren van GUADEC in Nederland in 2009. Na een gesprek met Vincent
en Reinout heb ik ja gezegd.

Vandaar dus deze introductie! Enkele biografische feitjes: ik heb een
eigen bedrijf(je), Sonologic, waar we met name bezig zijn met open-source
oplossingen op het gebied van databases (en dan specifiek PostgreSQL) en
wiki technologie.

Daarnaast ben ik betrokken bij open-source communities, waar ik dingen doe
varierend van beheer van servers tot het organiseren en motiveren van de
community. Momenteel spitst zich dat met name toe op foswiki
(http://foswiki.org/).

Daarnaast heb ik enige tijd geleden het initiatief genomen voor de werkgroep
open source (tegenwoordig de werkgroep ICT) van GroenLinks. Het afgelopen jaar
ben ik vooral bezig geweest als organisator van HAR2009 (Hacking at Random),
een internationale hackers-conferentie die elke 4 jaar in Nederland wordt
georganiseerd, en waar deze keer zo'n 2100 hackers van over de hele wereld
waren. De conferentie was een groot succes, zowel wat betreft de inhoud, de
bezoekers als ook het financiele resultaat.

Hoewel ik niet diep in de gnome community zit, heb ik wel al jaren (toen
ik toch eindelijk olvwm2 te beperkt vond) gnome op de desktop. En ook in
mijn werk maak ik dankbaar gebruik van allerlei gnome-gerelateerde software.
Zo is de begroting van HAR2009 in gnumeric gedaan, en is de hele administratie
in gnucash bijgehouden.

In de komende maand zal ik me bezig gaan houden met het bid van Nederland voor
het hosten van GUADEC. Hierbij zal ik natuurlijk dankbaar gebruik gaan maken
van alle input die jullie me kunnen geven, en ik zal nog regelmatig balletjes
opgooien op deze lijst dunkt me.

Als iemand vragen, suggesties of wat dan ook heeft: roep! Op irc ben ik bekend
als 'gmc', en mijn email adres is nu ook bekend lijkt me :)

Groeten,

Koen