Re: [gnome-nl] euro teken

På Mon, Jan 30, 2006 at 03:43:55PM +0100, Jan Claeys skrev:

> De programmeurs kiezen grotendeels zelf voor de eventuele gebreken van
> de door hen gebruikte programmeertalen/compilers, een vertaler niet.  Ik
> zie dan ook geen reden waarom een vertaler onnodig aan de gebreken van
> een programmeertaal/compiler zou moeten vastzitten?

Ik bedoel alleen te zeggen dat ik het een slecht plan vind om bijv een
string als "Euro sign (\342\202\254)" in de code (die dus als msgid in het
po-bestand terugkomt) te vertalen als "Euro-teken (€)", omdat je nou eenmaal
graag UTF-8 gebruikt. Dan raad ik persoonlijk aan om gewoon de
oorspronkelijke octale representatie over te nemen en als "Euro-teken
(\342\202\254)" te vertalen.

  mvrgr, Wouter

P.S. Over het streepje tussen 'euro' en 'teken' ga ik niet in discussie :)
--
:wq                                                       mail uws xs4all nl
                                                      web http://uwstopia.nl

did you want me to change? :: well i change for good             -- coldplay