Re: [gnome-nl] euro teken

Op ma, 30-01-2006 te 13:37 +0100, schreef Wouter Bolsterlee:
> Klopt! Voor .po files is het niet zo'n probleem; die hebben toch een header
> voor de encoding. Voor C source files ligt het iets anders. Je kunt daarvoor
> beter de octale representatie gebruiken voor strings die in de code
> voorkomen. Persoonlijk vind ik dat je dan beter consequent kunt blijven en
> overal de octale representatie moet gebruiken.

De programmeurs kiezen grotendeels zelf voor de eventuele gebreken van
de door hen gebruikte programmeertalen/compilers, een vertaler niet.  Ik
zie dan ook geen reden waarom een vertaler onnodig aan de gebreken van
een programmeertaal/compiler zou moeten vastzitten?

Denk ook aan de niet-programmeurs die vertalen, en voor wie die octale
notatie vaak hocus pocus is...

--
Jan Claeys