Re: [gnome-nl] Focus, aandacht (metacity)

Op wo, 09-08-2006 te 22:25 +0200, schreef Jan Claeys:

> Niet echt, focus wordt ook in andere omstandigheden gebruikt als de zaak
> of het onderwerp waar je specifiek je aandacht op richt, net als het
> werkwoord "focussen".
>
> "De focus van de onderzoeksgroep is blablah"
> "Wouter focust zich momenteel op het 'metacity'-pakket"
Ik ben ook een voorstander van focus, of invoer-focus.

‘Het venster aandacht geven’ vind ik toch niet echt begrijpelijk.
Aandacht schenken aan een venster?
‘Het venster invoer-focus geven’ vind ik dan duidelijker.

Wel moeten we kijken hoe we dan give/receive focus vertalen:
focusseren/focus geven/krijgen

Tino