[gnome-nl] desktop voor MKB

Hallo,

Even voorstellen; ik ben Alex de Haan en de penningmeester en een van de vrijwilligers van de stichting SoftwareConsulent.nl.
De stichting heeft als doelstelling het gebruik van open source en freeware software te stimuleren. Voor iedereen, maar ook voor het MKB, deze groep mensen weten vaak nog niet van de mogelijkheden voor hun bedrijf(je). Wij hebben bijvoorbeeld een MKB trainingsweekend bedacht in samenwerking met o.a. TurboCash.

Tijdens de Open Source bijeenkomst in hilversum vorige week donderdag kwam ik Reinout van Schouwen tegen en na een  prettig gesprek zijn we tot de conclusie gekomen dat er misschien een Gmone desktop voor MKB kan worden gemaakt. De stichting heeft echter geen budget hiervoor, (wij hebben geen subsidies e.d. wij moeten het hebben van Donateurs, pc-onderhoud enz.) maar kan wel ondersteuning geven bijvoorbeeld; een pagina op onze site beschikbaar te stellen, (35 bezoekers per dag en stijgende) bij Google Adwords advertenties plaatsen, advertenties plaatsen in de lokale kranten; ook Noord Hollands Dagblad! Persberichten uitzetten en ga zo maar door. Ook eventuele presentaties organiseren, werk namelijk bij Stayokay, dus kan wat regelen betreft accomodaties in heel Nederland. En als je een keer bij elkaar wilt komen om over dit onderwerp, dan ben ik bereid om die kosten voor onze rekening te nemen. (Zaaltje, koffie en thee)

Wat zijn de wensen/vragen van de ondernemer betreft de MKB Gnome desktop?
Moet in het Nederlands.
Zeer gebruiksvriendelijk zijn! Met eventuele instructie filmpjes en handleidingen. (online?)
Werkzaam zijn met bijvoorbeeld TurboCash, OpenOffice.org maar eventueel ook met Windows programma's?
Wat gaat het kosten?
Ondersteuning? Hoe is dit te realiseren en wat is er nodig om dit te blijven continueren?

Als je zelf nog ideeën hebt dan hoor ik dat graag!

Met vriendelijke groet,

Alex de Haan

Stichting SoftwareConsulent.nl
www.softwareconsulent.nl