Re: [gnome-nl] desktop voor MKB

Op 23-feb-05 om 10:05 heeft Alex de Haan het volgende geschreven:
Tijdens de Open Source bijeenkomst in hilversum vorige week donderdag kwam ik Reinout van Schouwen tegen en na een  prettig gesprek zijn we tot de conclusie gekomen dat er misschien een Gmone desktop voor MKB kan worden gemaakt.

Op zich zijn er al de Novell Linux Desktop (zowel KDE als GNOME), de Sun JDS qua commerciele oplossingen, en Ubuntu natuurlijk. Die laatste heeft als voordeel dat je daarmee wat verder kan bouwen, en altijd een recente GNOME hebt.

(...)
Wat zijn de wensen/vragen van de ondernemer betreft de MKB Gnome desktop?
 Moet in het Nederlands.
Zeer gebruiksvriendelijk zijn! Met eventuele instructie filmpjes en handleidingen. (online?) Werkzaam zijn met bijvoorbeeld TurboCash, OpenOffice.org maar eventueel ook met Windows programma's?
 Wat gaat het kosten?
Ondersteuning? Hoe is dit te realiseren en wat is er nodig om dit te blijven continueren?

Op zich is Ubuntu denk ik een mooi uitgangspunt om op basis daarvan een distributie te maken die meer op het bedrijfsleven is gericht. Dat is ook best makkelijk want de kern is al redelijk simpel (van alles 1) en volgens mij ook bijna helemaal vertaald. Qua gebruiksvriendelijkheid is GNOME denk ik sowieso beter dan KDE, maar dat lijkt me logisch om hier te zeggen :)

--
Vriendelijke groet,        | E-mail: michel klijmij net
                           | Web   : http://michel.klijmij.net/
                           | Jabber: michel jabber xs4all nl
Michel Klijmij             | GPGkey: 0x8A43CF30