Re: [gnome-nl] Gnome-nl LiveCD

On Mon, 2005-08-15 at 18:24 +0200, Ronald S. Bultje wrote:
> Hoi members,

> Dat was als voorbeeld in de discussie die we bij mij thuis hadden. In
> totaal zullen we op een veelvoud uitkomen. Even uitgaande van de cijfers
> van de organisatie moeten we uitgaan van ~100,000 bezoekers. Als we echt
> at-large CDs willen uitdelen zullen we echt op vele duizenden, misschien
> wel 10,000-20,000 CDs uitkomen. Degenen die uiteindelijk ons HCC-stel
> leidt (zal wel Reinout of Vincent worden, sorry guys :) ) moet hier een
> berekening op los laten. Maar met deze kosten:

Die estimatie van 100.000 bezoekers is leuk, maar dat zijn zeker niet de
hoeveelheid mensen die wij gaan aanspreken.

Ik vind een schatting van 10,000 tot 20,000 cd's dan ook niet
realisties.
Meschien dat duizend enigsinds aan de lage kant is, maar 10k vind ik dan
toch ook weer zeker wel aan de hoge kant.

> Ik weet niet of er verder nog opties zijn, maar even serieus, met dit
> kostenplaatje is het imo echt niet mogelijk. Dan moeten we het niet
> doen, of gewoon de spreekwoordelijke water-bij-de-wijn accepteren en
> Engelse liveCDs gebruiken.
>
> Ronald

Daar ben ik het mee eens, al is de vertaling uiteraard een sterk punt in
ons voordeel, het is onrealisties afgaande op de kosten en bezoekers
aantallen om 100% nederlands talige live-cds te kunnen leveren.

Mogelijk is het een idee om de "booth babes" engels talige cd's uit te
laten delen, en op de stand zelf een x aantal nederlandse live-cds te
hebben. Voor wanneer er geintresserden komen die hier voor in aanmerking
komen. (niet de techneuten die beter engels dan nederlands kunnen.)

Een andere mogelijkheid die ik zie is sponsering krijgen voor de live-cd
via koppel levering.
B.v.
Doormiddel van informatie van derden op de cd.
Of zelfs software van derden op de cd.

hier zitten echter 2 grote hekel punten aan.
- In hoevere is dit OK om te doen. (moraal rider)
- Vind maar eens een bedrijf dat gek genoeg is om dat te doen.

p.s.
sorry van de spelling maar heb NL_nl nog niet geinstalleerd :)

--
Erik Snoeijs <ErikSnoeijs nl gnome org>

gnome-nl: http://nl.gnome.org
personal: http://www.stratos-online.nl