Připomínky ke GNOME

Dobrý den.

Mám dvě přípomínky:

1) Proč se tlačítko Suspend, Standby, Přesunout do režimu spánku, či jak to nazvat, dle mě nesmyslně ztratilo z hlavního menu a přemění se na něj v příslušném menu vypínací tlačítko při stisku ALT? Tohle jsem se dočetl na jakémsi fóru. Tyto a podobné "upgrady" považuji za nesmyslné a iritující.

2) Bylo by opravdu dobré, kdyby Gnome nabízelo takovémožnosti nastavení kurzoru myši jako např. Windows XP newo WIndows 7. I když si nainstaluji vlastní theme či použiji dconf-editor, stává se, že některé programy přetěžují dosažené nastavení nějakým svým. Kurzor se tak v oknech některých programů jeví jako jinak barevný, zpět zmenšený, prostě jiný, než jsem si nastavil.

S pozdravem
Jiří Kohutka