Od: Kamil Páral <ripper42 gmail com>
Předmět: sjednoceni prekladu
Datum: 14.9.2008 23:13:11
Lucas Lommer napsal(a):
> Chtelo by to udelat nejakou tabulku dohodnutych prekladu, na wiki [0] je
> porad jen Ok = Budiz a tab = karta. Dovolil bych si doplnit i to _Quit =
> U_koncit (pokud neni nikdo proti :), viz [1]). Skvelej napad je i
> Slovnik vizualnich prvku KDE [2], v posledni dobe mi dal zabrat treba
> preklad "combobox drop down menu" a tak... :)

A co se třeba sjednotit s Ubuntu slovníkem? Já bych byl moc rád, kdyby
se už v této oblasti konečně něco rozjelo, a těch pár lidí z Ubuntu l10n
týmu určitě také. Je hloupé, aby každý projekt měl vlastní slovník. Co
kdybychom se přihlásili na ML projektu L10N.cz [0] a překlady
diskutovali tam? Nejen pro Ubuntu, nejen pro Gnome, ale obecně pro všechny opensource projekty? Mám informaci, že velice brzy by měl být na
jejich stránkách dostupný a funkční srovnávací slovník mezi jednotlivými
projekty (ping Martine Böhme, posloucháš, nechceš se vyjádřit?). To je
skvělá funkce, která může pomoci. Přesto bych někde založil společný
slovník, například na wiki l10n.cz, minimálně pro Ubuntu+Gnome (a třeba
se přidají další). Jsem si jistý, že ačkoliv budeme muset svést několik
těžkých soubojů (OK vs Budiž, atd), tak přesto to bude mnohem výhodnější
pro všechny strany. Česká scéna by takový krok opravdu potřebovala. Je
potřeba jen pár lidí, kteří budou ochotni tomu věnovat trochu svého času.

[0] http://www.l10n.cz/